Återuppstartning efter sjukdom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #31
    Ok jag förstår. Efter behandlingen kan du kanske fylla upp och tömma akvariet ett par gånger innan du inreder det, samt låta filtret gå i några dagar i en hink med vatten som du byter flera gånger. Då borde det inte vara mycket salt kvar.

    Både fjärilsciklider och många tetror kommer från väldigt saltfattiga vatten, men lite salt tål dem ändå. Även ancistrusen skulle klara det i fall det är lite salt.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Luminax
      • July 2005
      • 378

      #32
      Okej tack så mycket Men hur länge ska jag ha i saltet i akvariet? Och ska jag höja temp. till nåt speciellt? Och jag tycker 1-3 dl per 10 liter låter ganska mycket:S
      Senast redigerad av Luminax; 23 April 2006, 14:15.
      Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

      Kommentar

      • Luminax
        • July 2005
        • 378

        #33
        Någon som skulle kunna svara på mina sista frågor ?:P om tempraturen ska vara på något särskilt och hur länge kuren ska hålla på
        Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

        Kommentar

        • Opus
          • January 2006
          • 1014

          #34
          Kör med 30 grader och kuren 2 dagar, det borde räcka
          Vescere bracis meis!

          Kommentar

          • Luminax
            • July 2005
            • 378

            #35
            Okej härligt. Då bär det iväg att inhandla sand och växter nu då. Ska jag tillsätta bakteriekultur när jag lägger i den nya sanden ? Har köpt "JBL Denitrol" och "JBL Biotopol". Denitrol är bakteriekultur och biotpopol vet jag inte riktigt vad det är men fick det med . Ska jag tillsätta dom båda två samtidigt? Kan jag lägga i sanden och växterna samtidigt?
            Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

            Kommentar

            • batski
              • October 2004
              • 8891

              #36
              Ursprungligen postat av Luminax
              Okej härligt. Då bär det iväg att inhandla sand och växter nu då. Ska jag tillsätta bakteriekultur när jag lägger i den nya sanden ? Har köpt "JBL Denitrol" och "JBL Biotopol". Denitrol är bakteriekultur och biotpopol vet jag inte riktigt vad det är men fick det med . Ska jag tillsätta dom båda två samtidigt? Kan jag lägga i sanden och växterna samtidigt?
              Nej du ska inte tillsätta båda två samtidigt. Biotopol är vattenberedningsmedel. Neutraliserar klor och chloramine och binder en del andra för fiskarana skadliga ämnen som kan finnas i kranvattnet. Det kan du tillsätta när du har fyllt akvariet med vatten.

              Växterna kan planteras så snart du har i sanden och vattnet ja.

              Denitrol ska du inte börja tillsätta förrän 48 timmar innan det är dags för de första fiskarna att flytta in. Det står ju i instruktioner.
              "The animals of the world exist for their own reasons.
              They were not made for humans
              any more than black people were made for whites
              or women for men." - Alice Walker

              Kommentar

              Arbetssätt...