Seriös fråga!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jannike85
    • September 2005
    • 37

    Seriös fråga!

    Hej skrev ett inlägg tidigare men ingen som svarade....
    Är såhär att jag skulle vilja måla min aluram till akvariet...även den som är akvariet...men vet inte om det går och var kan man köpa färgen. Finns det möjlighet att man kan måla om sin lysrörsramp också och i så fall vilken sorts färg?
  • dgqlof
    • November 2003
    • 1344

    #2
    Problemet är att färg inte alltid fäster så bra på aluminium. Fråga i färgaffären, det finns alldeles säkert en färg som fungerar bra. Samma gäller lysrörsrampen, ta med den till färgaffären eller åtminstone ta reda på vad det är för material.

    Torkad färg är oftast ogiftig så det gör inget om vattnet kommer i kontakt med något målat.

    Kommentar

    • Jimk
      • March 2005
      • 332

      #3
      Bästa är att fråga i en färgaffär. Dom kan hälpa dig att välja rätt färg och berätta hur eventuellt underarbete måste göras.

      Lycka till
      Senast redigerad av Jimk; 20 November 2005, 18:36.
      //Jimk

      Lite bilder

      Kommentar

      • RÖDLÖGA
        • February 2002
        • 3931

        #4
        Vad jag kan tänka mig så är det att man får rugga upp aluramen och börja med en fästfärg. sen ska det nog gå bra med den färg du vill ha. När det gäller rampen så ska färgen vara lite värebeständig. Du kan få väldigt bra hjälp på en färgaffär. Mitt tips är att ha bra frågo för då brukar man få bra svar.
        FISHLOVERS
        Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
        En glad "svenssonakvarist"

        Kommentar

        • RÖDLÖGA
          • February 2002
          • 3931

          #5
          Ursprungligen postat av Jannike85
          Hej skrev ett inlägg tidigare men ingen som svarade....
          Är såhär att jag skulle vilja måla min aluram till akvariet...även den som är akvariet...men vet inte om det går och var kan man köpa färgen. Finns det möjlighet att man kan måla om sin lysrörsramp också och i så fall vilken sorts färg?
          En liten fråga bara Jannike85. Hur lyckas man skriva två lika dana inlägg på en minut på två olika ställen?http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=80899
          Du gjorde mig rätt förvirad innan jag kom på att det var två lika dana inlägg på två olika platser. I ena tråden så såg jag mitt inlägg men inte i det andra(som jag trodde var samma). Snacka om att jag blev lurad.
          Senast redigerad av RÖDLÖGA; 20 November 2005, 22:10.
          FISHLOVERS
          Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
          En glad "svenssonakvarist"

          Kommentar

          • Jannike85
            • September 2005
            • 37

            #6
            jo jag vet....ville verkligen få ett svar då jag inte fått svar på mitt tidigare inlägg

            Kommentar

            • Danei
              • September 2004
              • 555

              #7
              På de flesta forum får man en utskällning om man gör så. Försök att hålla dig till en tråd itaget. Det hjälper inte med fler.

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                #8
                Ursprungligen postat av RÖDLÖGA
                En liten fråga bara Jannike85. Hur lyckas man skriva två lika dana inlägg på en minut på två olika ställen?
                inte 2 utan 3 olika trådar
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • _Joche_
                  • January 2009
                  • 4

                  #9
                  Tjenare!
                  ja jobbar som mekaniker i vanliga fall så ja tror ja kan hjälpa dig lite me vad du ska göra me aluramen.
                  De första e att tvätta rent ordentligt och rugga upp ytan me fint slippapper...kanske runt 120+ ungefär..se till att tvätta ordentligt efter sen. När de gäller färgen så som sagt prata me en färgaffär...men kolla runt lite för de kan skilja väldigt mycket i pris..sj råkat ut för de nämligen :P men sen e de bara att måla för glatta livet stort sätt...tänk på att de ska härda minst 3 dar innan de kommer i kontakt me vatten...färgen härdar inte helt efter 24 timmar...och de finns en risk me alu och de är att de kan bli korrision...lacksläpp..väldigt vanligt så var försiktig. när de gäller lysrampen så går de nog me den mesta färgen men ja skulle föredra riktigt bättringslack för bil tex..finns billig på biltema :P men den håller ju för naturens kraft utomhus så en lysramp klarar den av fint om rampen inte blir varmare än 60 grader :P hoppas ja hjälp dig lite iaf å lycka till
                  Ål fan gräver upp växterna

                  Kommentar

                  • doppingen
                    • April 2008
                    • 1079

                    #10
                    hon kanske redan fixat det, är en mer än 3 ÅR gammal tråd
                    MammaMia

                    Kommentar

                    • malawifisken
                      • August 2008
                      • 969

                      #11
                      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                      Kommentar

                      Arbetssätt...