Katastrof

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jack Ripper
    • January 2005
    • 2

    Katastrof

    Jag har råkat ut för något tråkigt och känner att jag kan behöva lite råd. Jag märkte ett svagt surrade från ljusrampen när den startade upp i lördags men lysrören fungerade som vanligt och jag tänkte inte mer på det. Jag var ute i kanske en timma och när jag kommer hem har strömmen gått i hela huset och jag känner en tydlig stank av bränd plast. Efter lite vanlig panik kommer nästa chock. Det visar sig att ballasten till lysrören har börjat brinna. Bränd plast och giftiga ångor måste tagits upp av vattnet för alla mina fiskar var döda eller döende. Fiskar som jag haft under flera år hade dött på mindre än 60 min. Nu undrar jag vad jag ska göra? Akvariumet var ett Eheimset och bara 5 mån gammalt. Garantin bör väl ersätta akvariumet men vad händer med alla fiskar, växter osv? Jag har lagt ner mycket tid och pengar som säkert alla ni andra. Vad tycker ni jag ska göra nu och vad kan jag begära av affären där jag köpte setet?
    Suck
  • Conny_B
    • October 2002
    • 132

    #2
    Först o Främst vill jag Beklaga Förlusten(Sorgen) av dina kära o näras bortgång(Fiskarna)

    Jag skulle först o främst fotografera förödelsen sedan ta kontakt med både Försäkringsbolag (hoppas du har hadde försäkrat dom) och den försäljare Afär där jag köppt akvariumet i o pratat med dessa o visat dom bilderna hoppas det löser sig för dig.om det rör sig om tillvärknings fel tycker jag att dom bör ersätta dig rejält.
    Conny.Bergstrand

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      skriv gärna hur det gick sen.

      riktigt tråkigt med fiskarna men det fanns inget du kunde göra.'

      klarade sig nån fisk?
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #4
        Mycket tråkigt och en väldigt olustig incident. Tyvärr får man normalt inte ersättning för fiskar från försäkringsbolaget, men olika bolag har olika regler så det kan ju vara värt att kolla upp. Och ta en seriös diskussion med zoohandlaren där du köpte akvariet.
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Det är solklart affären som sålt ljusrampen som i samråd med tillverkaren/grossisten skall ersätta dina förluster. Så långt sträcker sig nog producentansvaret i Sverige. Om det inte gör det så finns det goda möjligheter för goodwill. Ditt försäkringsbolag hjälper dig nog inte.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...