Oväsentliga svar på en fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hans.balsbo@gmail.com

    • March 2023
    • 10

    Oväsentliga svar på en fråga

    Det som retar mig och gör mig irriterad är. När man ställer en fråga ,och får en massa råd om hur man skall göra eller inte göra. Eller annat som inte besvarar frågan.
    Om man frågar t,ex, frågar om algpreparat mot grön alger så får man 100 svar om hur man skall göra för att inte få alger. Det är inget fel i att få råd. Men det var inte svaret på frågan.Men har du snabbväxande växter, övermatar inte, byter 30-50% vatten varje vecka. Och ändå får alger. Och undrar vilket medel som fungerar bra. Så vill man ha svar på det och inte en massa annat.
  • åheim
    • April 2006
    • 13134

    #2
    Jag blir förbryllad av vad du skriver...
    Så här skrev du i din fråga, Citat: Algmedel och akvarieväxter

    03 October 2023, 22:01
    Jag har akvarium med växter och fisk. Jag byter vatten varje vecka. Efter vattenbytet så häller jag i växtnäring,järn, och algmedel.Och det jag ser är att växter liknande ” cabomba-piprensare” verkar dö. Även andra bekanta Akvarister verka ha samm a problem. Beror det på algmedlet?. Någon som vet?. Slut på citat.

    Sen får du Bl.a till svar att vissa snabbväxande växter kan ta skada av algmedel och du avslutar med att tacka för att du fått svar på din fråga, så vad handlar din irritation om egentligen?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • larsonandy
      • October 2023
      • 52

      #3
      Forumets natur är att folk skjuter både högt och lågt i sina svar. Ibland skjuter man sig i foten också, det brukar jag göra. Min spaning är att inom vår hobby finns det sällan absoluta svar.

      Kommentar

      • hans.balsbo@gmail.com

        • March 2023
        • 10

        #4
        ]Jag blir förbryllad av vad du skriver...
        Så här skrev du i din fråga, Citat: Algmedel och akvarieväxter

        03 October 2023, 22:01
        Jag har akvarium med växter och fisk. Jag byter vatten varje vecka. Efter vattenbytet så häller jag i växtnäring,järn, och algmedel.Och det jag ser är att växter liknande ” cabomba-piprensare” verkar dö. Även andra bekanta Akvarister verka ha samm a problem. Beror det på algmedlet?. Någon som vet?. Slut på citat.

        Sen får du Bl.a till svar att vissa snabbväxande växter kan ta skada av algmedel och du avslutar med att tacka för att du fått svar på din fråga, så vad handlar din irritation om egentligen?[

        Kommentar

        • hans.balsbo@gmail.com

          • March 2023
          • 10

          #5
          Det jag menar är när folk frågar något, och vill ha ett rakt svar på frågan, så får dom inte det utan en massa råd och oväsentligheter. Om jag fråga t,ex är räkmix bra föda. Då är det ointressant vad ni andra matar med.
          Man vill ha svaret. Ja det är jätte bra/ nyttigt. Eller
          Nej det smutsar ner vattnet. Alltså ja eller nej.

          Kommentar

          Arbetssätt...