När man får oönskat besök...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Happyguppy
    • March 2021
    • 3

    När man får oönskat besök...

    Ehm...hjälp...!

    Någon som kan identifiera detta kryp som bestämt sig för att befolka mitt akvarium (som stått tomt ett antal dagar med blöt grus)?!
    Jag kan tyvärr inte lägga till en bild men det ser ut som en silverfisk fast med långa tunna antenner och tre långa spröt som spretar ut längst bak på stjärten. Ljusgrå, avlång och ganska ful.

    Efter en rejäl vattentvätt av gruset har jag nu lyckats fånga in tre stycken och hoppas att det var hela populationen. Jag har nu fyllt på med vatten...var det dumt? Skulle ni ha gjort något mer med tanke på dessa oönskade gäster?




  • Darkg
    • September 2020
    • 97

    #2
    Det låter som långsprötad silverfisk.

    Kommentar

    • Happyguppy
      • March 2021
      • 3

      #3
      Stämmer! Ingen trevlig läsning när man googlade dem.

      Någon annan som har erfarenhet av dessa små odjur i karet?! Frågan är ju om de som eventuellt finns kvar (om jag inte fick alla) kan påverka kommande fiskar på något sätt? Bör jag göra något?

      Känner att detta var en väldigt dålig start för mitt stackars första akvarium!
      Senast redigerad av Happyguppy; 16 March 2021, 17:01.

      Kommentar

      • Darkg
        • September 2020
        • 97

        #4
        Nej men det kan jag nog inte tro, att det skulle vara något bekymmer framöver. :-)

        Kommentar

        • Happyguppy
          • March 2021
          • 3

          #5
          Låter fint, är där någon kvar så hoppas jag att den förvandlas till ett härligt proteintillskott när fiskarna flyttat in!

          Tack för svar!

          Kommentar

          Arbetssätt...