Flygfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oxgringo
    • June 2002
    • 78

    Flygfisk

    Hejsan!
    En kompis ska till Stockholm snart och då ska han köpa hem lite fisk. Hur är det, klara fiskarna att flygas? Klarar dom trycket där uppe i luften? Ska man ta dom som handbagage eller i resväskan?

    Tacksam för svar!

  • Kezze
    • June 2002
    • 75

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Hejsan!
    En kompis ska till Stockholm snart och då ska han köpa hem lite fisk. Hur är det, klara fiskarna att flygas? Klarar dom trycket där uppe i luften? Ska man ta dom som handbagage eller i resväskan?

    Tacksam för svar!


    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
    tjena hur tror du fiskarna kom till sverige i första hand? de alldra flesta fraktas i en frigolit låda via flyg.. se till att ta stora påsar med mycket vatten o gott om luft i påsen att flyga inom sverige tar ju inte allt för lång tid.. skiljer priserna /utbudet sig så mycket att det är värt den (lilla) risk som det ändå innebär?
    min akvarie affär beställer gärna hem alla fiskar jag vill ha till ett överkommlgt pris kanhända gör din det med?

    Kezze
    Kezze

    Kommentar

    • Lukas
      • April 2002
      • 1211

      #3
      Hejsan!
      Jag bara undrar om privatpersoner verkligen får ta med sig fiskar på flyget???
      /Lukas

      Kommentar

      • Ola Svensson
        • June 2002
        • 1081

        #4
        Det är inga problem att flyga med fisk. Packa dem i handbagaget. De måste packas så att du kan lova att det inte läcker. Ryan Air är det enda flygbolag som inte går med på att man tar med sig fisk vad jag vet. Att föra in fisk från ett icke EU land är däremot knepigt tullmässigt. Packar du dem i en glasburk el dyl så ska du <u>inte</u> öppna den på flyget. Om du ändå gör det så får du se till att släppa in/ut luft i omgångar så att tryckändringen inte blir för snabb.

        Mvh.

        Ola
        Mvh. Ola
        Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
        Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

        Kommentar

        Arbetssätt...