Köpa en djuraffär?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    Köpa en djuraffär?

    Med risk för att låta dum, vad krävs för att köpa en djuraffär? Vad ska man tänka på?

    Efter att ha jobbat som anställd sen jag slutade gymnasiet(Wuhuu ett helt år sen..) så har suget att prova på att driva något eget blivit allt starkare.
    Då min stora hobby alltid har varit djur och natur, så är det nog rätt naturligt att det är det jag skulle vilja jobba med. Men då jag satt och slösurfade så hittade jag denna djuraffären till salu: http://www.blocket.se/hassleholm/Ina....htm?ca=18&w=3

    Och undrar helt enkelt, hur svårt tror ni det är att få snurr på en sådan verksamhet? Priset var ju knappast dyrt, så några lån skulle jag inte behöva ta, men vad har djuraffärer för drift och inköpskostnader? svårt att göra en kalkyl utan att egentligen ha en aning.

    Då jag jobbar som kock så är desutom 6-80h veckor mer en regel än ett undantag så arbetsmängden är väl det jag är minst orolig för.


    Har ni några förslag på litteratur, hemsidor eller bara egen erfarenhet så vill jag mer än gärna höra!

    Ursäkta att allt blev så rörig, men jag tänkte att jag åtminstonde skulle bolla lite tips och idéer med er!
  • sting
    • September 2007
    • 481

    #2
    Tänkte även passa på att fråga om hur man bör gå tillväga om man är intresserad av en djuraffär, är det den gamla vanliga metoden att man bör börja med att sitta och smyga utanför bara för att få en uppfattning om hur stort antal besökare dem har? eller ska man försöka ta reda så mycket som möjligt om butiken på ett annat sätt? via forum?

    Lite allmänna frågor som man bör ställa om man skulle bli seriöst intresserad?

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3