Var sälja fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tess86
    • May 2011
    • 19

    Var sälja fiskar?

    Hej!

    Vilka sidor/forum är bäst att kolla in om man har ett gäng akvariefiskar att sälja?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Blocket och sedan finns det ju även en del sidor på Facebook, sedan också lite beroende av vad du vill sälja så är det vettigt att sälja ciklider på ciklid.org samt om det är saltvattensfiskar på saltvattensguiden.se

    Tänk dock på att man inte får skicka fisk med allmänna kommunikationer
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Tess86
      • May 2011
      • 19

      #3
      Tack för tipset om Facebook! Jag har lagt upp i säljgrupper på facebook som är inriktade på ort, men nu när du sa det kom jag på att det säkert finns särskilda fisksäljargrupper också.

      Nej, skicka fiskarna skulle jag aldrig få för mig att göra. Det är tråkigt nog att skiljas från dem, nu vill jag att de få det så bra som möjligt.

      Kommentar

      • swetrot
        • April 2003
        • 966

        #4
        Vet att tråden är gammal, men vill ändå ge tipset att det på en del större orter förekommer att föreningar anordnar akvarieauktioner eller akvarieloppis någon eller några gånger per år. Där såldes mycket fisk, men också växter och foder. En del i auktionsform, en del till fast pris.

        På den tiden då jag bodde i Stockholm vet jag att del kunde komma folk åkandes 20-30-40 mil för att besöka dessa tillställningar, och även om där var en hel del guppy, ancistrus och platy i regnbågens alla färger, så fanns det ofta en hel del ovanligheter också. Framför allt så visste man att de flesta fiskarna var privatodlade från livskraftiga stammar och inte framdrivna med hjälp av t.ex. antibiotika i vattnet i asiatiska jätteodlingar.

        Kommentar

        Arbetssätt...