Nytt silikon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Nytt silikon

    Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att silikona om ett 540-literkar? Inte mitt, utan jag frågar åt en kompis.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Göra det själv kostar inte mycket. Två tuber silikon räcker lätt. O de kostar väl ungefär 75 kr styck.

    Sent from my C6903 using Tapatalk

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      Göra det själv kostar inte mycket. Två tuber silikon räcker lätt. O de kostar väl ungefär 75 kr styck.

      Sent from my C6903 using Tapatalk
      Jag tror inte att hon törs ge sig på att göra det själv hannesc. Det gäller ev. köp av ett kar som har stått utan vatten i kanske fem till sex år.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Nytt silikon

        Är karet inte lastgammalt och inte stått i solen bör de åren inte vara så skadligt på silikonet.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          Som ansjo säger så är det nog inga problem. Haft kar som stått tomt i 10 år i ett garage. Håller hur tätt som helst

          Sent from my C6903 using Tapatalk

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #6
            Jag ska framföra era synpunkter .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              din vän kan ju testfylla det först. låt stå ett par dagar. håller det tätt då så är det lugnt

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #8
                Jag hade aldrig orkat med det jobbet för ett 540.. Antingen är det tätt eller inte.. Är det inte det så köp nytt på blocket.. Själva silikoneringen är ju en kvarts jobb.. Att få bort all gammal silikon osv är ju riktigt jävla terapi-arbete och förmodligen dyrt om det inte råkar vara praktikant-vecka hos glasmästaren..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #9
                  På blocket finns det ett kar i den storleken här i Västernorrland - utbudet är inte stort precis.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • simpson
                    • July 2012
                    • 666

                    #10
                    Ursprungligen postat av Inger H
                    På blocket finns det ett kar i den storleken här i Västernorrland - utbudet är inte stort precis.

                    //Inger
                    Titta lite längre söderut så finns det väl mängder med kar även över 500 liter. Bränslekostnaden till Sthlmstrakten tur och retur slår nog kostnaden för ett nytt akvarium...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...