Akvariebutiker i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JdB
    • March 2011
    • 22

    Akvariebutiker i Göteborg

    Någon som har tips på butiker som har ett sortiment av räkor och fina växter i Götet. Ska ner imorgon

    Eller är detta inte tillåtet att fråga, reklammässigt?
    /Joakim

    Dont take life to serious. Nobody gets out alive!
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Jag har blivit lite av en stammis på Trop Akvariefisk Import, jag har sett att han har i alla fall en del olika räkor, och många fina växter har han ibland, andra gånger är det väldigt utplockat...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Får väl också slå ett slag för Trop.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Så mycket växter har han väl inte att erbjuda på tropa. Då har väl Hornbach och Herkules Zoo ute på hisingen mer växter. Djurmagazinet i närheten av Tropa brukar ha fina växter men tycker tyvärr att senast jag var där var det hel del cyano och annan skit i baljorna.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ibland har han som sagt rätt urplockat, men ofta har han en hel del inne.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #6
            Nä, han har inget jättesortiment, men ibland tar han in en massa "nanoväxter" som han kallar det för, det gäller att åka dit rätt dag, eller ringa innan!
            Härom dagen när jag var där var det soprent!

            Kommentar

            • henrikl
              • November 2012
              • 639

              #7
              Sist jag var på hornbach tittade jag förbi fiskhörnan. Det var så skitigt att jag vände direkt. Jag är stammis på Trop och jag anser att han håller högst kvalitet i Göteborg. Ibland kan det vara utplockat på växter men det är alltid rent och snyggt.
              2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
              Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                ja och du kan även hitta växter som egentligen passar bättre i krukor i fönstret så man måste nog ha lite koll.

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bumpe
                  ja och du kan även hitta växter som egentligen passar bättre i krukor i fönstret så man måste nog ha lite koll.
                  Det är sant, han säljer en del sumpväxter som knappast överlever i akvarium...

                  Kommentar

                  • JdB
                    • March 2011
                    • 22

                    #10
                    Tack för tipsen, bara Hornbach som jag inte varit på innan men får se hur många jag hinner med. Innan sällskapet tröttnar
                    /Joakim

                    Dont take life to serious. Nobody gets out alive!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...