Då var det dags för uppsats igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Då var det dags för uppsats igen

    Tjenna akvariefolket!

    Nu skall det skrivas uppsats igen. Den här gången är det C-nivå i historia. Jag tänkte bara dela med mig av den grundläggande idén, det kanske finns lite intresse för detta på sidan.

    Min ursprungstanke var att skriva om akvaristikens historia i Värmland men jag fick tänka om lite då det är för oklart hur källmaterialet ser ut här. Jag blickar nu istället mot Närke och Örebro Akvarieklubb. Jag har tänkt att göra studien runt medlemsrekytering, verksamhet och organisation. Det blir då en klassisk folkrörelsestudie av en sektor som inte blivit belyst innan.


    Startdatum är egentligen redan nu, men det måste falla på plats ordentligt först. Har vi några medlemmar i denna förening här på Zoopet? Jag är glad för den uppmuntran jag får från universitetet, de tycker att det är ett intressant ämne. Jag hoppas att detta blir riktigt bra faktiskt.

    Jag har redan en B-uppsats om akvaristikens historia i Sverige. Om det finns någon som vill ha den så är det naturligtvis bara att be om den så kommer den via e-post.

    //

    Thias


    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Jag tycker det skulle vara roligt och intressant att läsa din uppsats.Betalar gärna för porto och omkostnader om du pm:ar summa och kontonummer.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • fisheye
      • November 2010
      • 488

      #3
      Hej,

      Efter att ha läst uppsatsen tycker jag att den är så intressant att den borde publiceras här på zoopet under artiklar. Om detta är önskvärt av Mathias.
      /fisheye

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        #4
        Också det en bra lösning
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          #5
          Jag är också intresserad av att läsa uppsatsen och betalar gärna porto om du skickar, annars får du gärna skicka den via mail. Kul ämne du hittat, vad är det för utbildning där man får skriva om sådant intressant?
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          Arbetssätt...