Flytta långt med akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zeya
    • January 2011
    • 1

    Flytta långt med akvarium?

    Hallå!

    Jag ska flytta från Stockholm till Oslo snart och tar självklart med firrarna. Bilresan räknas ta ca 6-7 timmar och undrar då om någon vänlig själ där ute har lite tips på hur jag bäst ska transportera fiskarna?
  • noisy
    • October 2006
    • 338

    #2
    Ett tips kan vara att fråga på någon bra zoobutik efter transportlåda/or för fisk och diskutera hur fiskarna transporteras till butiken och försöka efterlikna det sättet. Kanske att du även kan ta en sväng till butiken när du åker så de kan fylla på med syrgas för fiskarna. Alla fiskar mår dock inte så bra av syrgas men vilka det är vet de i butiken om de är kunniga.

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      #3
      Ursprungligen postat av Zeya
      Hallå!

      Jag ska flytta från Stockholm till Oslo snart och tar självklart med firrarna. Bilresan räknas ta ca 6-7 timmar och undrar då om någon vänlig själ där ute har lite tips på hur jag bäst ska transportera fiskarna?
      Du har väl 2 sätt i princip att lösa det på:

      Det enkla, även väl fungerande.

      Packa fiskarna i plastpåsar, eventuellt lite syrgas i också. Lägg påsarna i kylväskor tex (för att de ska hålla värmen med hjälp av isoleringen). Större fisk eller arga arter, singelpaketera.

      Det andra, lite mer krångligt.

      Fixa tex plastbackar, och sedan antingen batteridriven luftpump eller en omformare och ha igång luftpump för cirkulation hela vägen. Du har även möjlighet att ha doppvärmare igång för rätt temp.

      Kommentar

      • index
        • June 2014
        • 3

        #4
        Det finns hinkar med lock och syrepump som fiskare använder för betesfisk. Måste ju vara klockrent?

        Kommentar

        Arbetssätt...