Undran????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreama

    • November 2007
    • 286

    Undran????

    I en stor grop bakom mitt jobb fanns det en massa Mygglarver veckan innan semestern och jag fångade lite då.
    När jag kom tillbaka till jobbet efter semestern och tittade i gropen så hade vattennivån sjunkit nästan en meter
    och jag såg inga Mygglarver bara en massa Ryggsimmare och Skräddare. Jag trodde vatten nivån sjunkit på grund
    av värmen men de hade tömt den med pump. Nu till min fråga i och med att inte fanns några Mygg larver kvar är det Ryggsimmarna som ätit upp dessa eller kan det bli för varmt för dem?

    /Peter.
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Hej
    Jag vet inte hur det är med ryggsimmarna, däremot vet jag att grodyngel kan äta mygglarver och det är ju troligt att även de kan ha gästat gropen. De är nog grodor nu, så snart får du nya mygglarver.

    // Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Grodyngel jagar inte ikapp mygglarver och annat men ryggsimmare tar det mesta och förvånar inte mig iaf om dom tar små grodyngel om såna kommer ivägen. Kan vara så att en hel del av mygglarverna kläckts helt enkelt oxå.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      Arbetssätt...