Guld o praktbarber,äter dom äppelsnäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millan2000
    • April 2013
    • 48

    Guld o praktbarber,äter dom äppelsnäckor?

    Jag har 3 guldbarber o 3 praktbarber. Läste precis på att dom ska vara i Stim så minst 5st. Så får väl köpa några till. Men mina tycks trivas,guldisarna är jättestora o praktisarna är riktigt korallröda. Då har jag ändå 27grader dessutom o dom vill ha kallare. Men till min fråga,i det vilda äter dom skaldjur. Nu är ju inte äppelsnäckor skaldjur utan snäckor men dom har ju iaf ett skal.. Kan barberna äta upp dom? Hade nämligen i 9 små posthorn..om var alla skal tomma efter bara några dagar..

    har ett akvarium på 54 lit där jag fyllt hela akvariumet med vatten från mitt stora akvarie som varit igång ett år. Så inget nytt vatten alls,plus att jag kramade ur mittfinfilter i vattnet åxå. Tänkte flytta över mina mollys dit för att hålla det igång(3 st) så får dom bi med snäckorna. Eller trivs snäckorna bäst själv? Hur blir vattenkvaliten då? Nu spårar ämnet iväg o passar kanske inte här men min första fråga gör ju det iaf... När man startar nytt akvarie som jag gjort nu så är det väl som ett gammalt inkört?
  • Millan2000
    • April 2013
    • 48

    #2
    hm..kul med svar...nåja...skänkte bort mina superfina stora guldbarber som var otroligt starka i färgerna, riktigt mörkguldiga med röda fenor. Praktbarberna var riktigt korallröda. Har faktiskt inte sett så fina firrar på några bilder när jag googlat eller letat här heller för den delen. Så det var trist att bli av med dom. Men vågade inte ta risken helt enkelt. Dom åt ju posthornssnäckor så antagligen hade dom väl ätit äpplena också. Suck

    Kommentar

    Arbetssätt...