Vad är det här för kryp???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • limaan
    • December 2011
    • 212

    Vad är det här för kryp???

    I samband med vattenbyte så hittade jag detta kryp som gömt sig i roten (som jag tillfälligt plockade ur). Vad är detta för något. Verkade iallafall vara ett djur som vill bo i vattnet. Var ca 1½ cm lång.
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCF0320.jpg
Visningar: 1
Storlek: 31,3 KB
ID: 2183928
    Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
    Följ mig i projekttråden Akvarievrån
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501
  • Dr.Dork
    • December 2012
    • 263

    #2
    Sv: Vad är det här för kryp???

    Är det inte en trollsländelarv?? :what: Känns som lite fel årstid...

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Ser ut som ett likadant kryp jag hittade i ett räkkar för nåt år sen. Tyckte också det såg ut att vara en trollsländelarv, och hade för mig att dom var rovdjur så flyttade den till ett eget litet kar. Blev ett litet minitrollslände-liknande kryp av det till slut.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Flickslända ser det ut att vara.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • limaan
          • December 2011
          • 212

          #5
          Slända??!! Det var ju inte riktigt vad jag väntade mig. Hur kan den ha hamnat i mitt akvarium? Kan den ha följt med från djuraffären?
          Mvh Linda "Drömmer om ett stort akvarium!!" Men just nu har jag ett 54 liter och 60 liter.
          Följ mig i projekttråden Akvarievrån
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156501

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Om inte håvat mat eller plockat in rötter utifrån själv så är det nog med växter den följt med. Men det är ju bara roligt att få som bonus. Annars får man ta bort den bara.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...