funderar på ett akvarium med ganska udda mått , passar det verkligen för min fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alumini
    • February 2004
    • 197

    funderar på ett akvarium med ganska udda mått , passar det verkligen för min fiskar?

    Har sett ett ganska udda akvarium som verkar häftigt , grejen är bara den att måtten är lite speciella. Karet är nämligen ca 60 cm brett, ca 70 cm djupt och 120 cm högt! Frågan är bara om till exempel discusar trivs i såna akvarium , rent tekniskt är det ju ett ganska stort kar sett till antal liter men det blir ju mycket att simma upp och ner i ett väldigt djupt akvarium med hyfsat liten bottenyta. Vad tror ni, är det en bra eller dålig ide att ha discusar i en sådan tank , eller har ni andra lite bättre förslag på firrar som kan tänkas trivas bättre??
  • Dr.Dork
    • December 2012
    • 263

    #2
    Inte bra på det här men...

    Wow! Det var annorlunda
    Vet inte om discusar, har aldrig haft några men känns som att de gillar att simma mycket, lodrätt
    Scalarer däremot, kan jag tänka mig fungerar bra. De vill ju ha det högt (maximala fenor, får du i det karet! ), plus att de finns ju bevisat att de trivs i 70-kuber.
    Kanske kan satsa på altum t.o.m ^^

    Sen kan du ha många lager fisk också, utpräglade ytfiskar, fisk i övre delen, mellanskiktet (t ex scalare), de i nedre och bottenlevande + malar!

    Kanske? :P

    Kommentar

    • Joakim Lundgren
      • August 2006
      • 631

      #3
      Ett klassiskt discuskar är ju högre än vad det är brett o djupt. Kör på discus!
      AKA: Lizardking

      Kommentar

      • Ryskbompa
        • August 2012
        • 930

        #4
        120högt då får du ha långa armar

        men helt klart asballt

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Haha, rålånga armar och belysning från sidan typ..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          Arbetssätt...