Flytt mellan lägenheter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ulven89
    • May 2012
    • 71

    Flytt mellan lägenheter.

    Jag ska nu flytta om ett par månader är tanken och funderar på om nån har några tips på hur man gör för att få det så stress fritt för fiskar räkor och snäckor.
    Jag har tre akvarium, 540, 112 och 54. 540: två endlicheri, fyra öronålar. 112: körsbärs räkor, 54: snäckor och en vampyr räka ( tillfällig förvaring. )

    Hur gör jag bäst med dessa? Jag har en polare med nått 80 ish liter men det känns lite för endlicheri och öronålar men det är nog det bästa alternativet jag har eftersom jag måste ' starta ' om mitt 540. Räkorna och snäckorna blir nog lättare men vet inte hur bra det är att flytta runt dom två ggr på en månad.

    Tips välkomnas med öppna armar!

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
  • Skägget
    • July 2009
    • 96

    #2
    Hur långt ska du flytta?
    200 liter SA
    180 liter sällskap
    54 liter viejita med vänner
    mp eheim 60 54 liter

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #3
      Jag har fått en endlicheri i 12-gradigt vatten i trasig påse och uppochnervänd frigge-box.. Den hämtade sig..

      Det är SVÅRT att ta livet av en endli.. Du kan nog flytta just ålarna och endlisarna utan dåligt samvete..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        Sv: Flytt mellan lägenheter.

        Plast lådor från ikea eller rusta eller liknande. Gärna med lock. Lätt att flytta då.

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • Ulven89
          • May 2012
          • 71

          #5
          Sv: Flytt mellan lägenheter.

          Tack, nu har jag flyttat och det fixade sig med att en polare tog dom i sitt 100l. Hur länge kan dom vara i ett sådant kar innan dom är tillbaka i ett 500?


          Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

          Kommentar

          Arbetssätt...