Förvara fisk under rengöring av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Förvara fisk under rengöring av akvarium

    Rubriken kanske låter lite tokig, men jag funderar på om det går att förvara 2 vuxna jaguarer, 2 vuxna påfåglar och 2 vuxna Channor i balja eller hinkar medans jag gör ren akvarierutan och byter ut en del av inredningen ?? detta vill jag framförallt göra för min egen säkerhets skull, jag har ingen rustning jag kan använda De kan nypas rätt hårt om de tycker jag gör massa dumheter på deras revir

    Jag skall byta ut alla växter, ställa tillbaka inredningen som jaguarena har undergrävt och jag skall släta ut grusvallen som jaggan har lagt uppefter framrutan på akvariumet. Skall även skrapa ner alger som sitter på framrutan.

    Samtidigt tänkte jag flytta lite på inredningen för att bryta reviren.

    Tacksam för svar, tänkte påbörja detta projekt redan ikväll.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Ja det ska väl funka. Kanske behöver två baljor då de är rätt stora fiskar. Eller badkaret kanske?

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Funderade ett tag på badkaret, men där har jag tvätt just nu. men jag har en balja på 40 liter samt att jag har flera stycken hinkar på 10-15 liter vardera, tänkte lägga dem en och en och möjligen bägge channorna i baljan, de är minst med sina 35 cm

      Men du tror det skulle fungera ?? det kanske handlar om mellan 2-3 timmar, beroende på hur snabbt jag jobbar och hur mycket jag blir avbryten
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        #4
        Backar eller murar baljor hade jag nog satsat på jag hade nog inte vilja ligga dubbelvikt i en 10l hink.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Ursprungligen postat av lillfrasse
          Backar eller murar baljor hade jag nog satsat på jag hade nog inte vilja ligga dubbelvikt i en 10l hink.
          Just min tanke när jag fick fundera lite mer. Så jag åkte iväg och köpte två stycken 40 liters backar till med lock, där tämkte jag sätta ner påfågelparet i den ena och jaguarparet i den andra. Channorna får gå ner tillsammans i den tredje backen
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          Arbetssätt...