Har jag för mycket fisk i mitt 240 liters kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_gbg
    • December 2011
    • 297

    #16
    Ursprungligen postat av Kensa
    Det största problemet som jag ser det är silverhajarna och botiorna, direkt olämpligt i längden att
    ha dessa i denna mängd i det karet, med dom andra invånarna........




    ta väck dom så blir det klockrent i längden (nåja, nästan iaf....).
    Jag tänkte mer att botiorna mår bättre då de är fler och kanske då inte blir så stora... men det är alltså dessa som är boven i karet... för tycker även att blåcikliderna verkar mycket livliga och glada! så de är ju frågan

    Kommentar

    • freddan_gbg
      • December 2011
      • 297

      #17
      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      2 Blå Ciklider
      2 Sajica Ciklider
      2 Malar
      10-20 tetror

      Någon siamesisk algätare och där är du i land
      men vad kommer hända om jag kör som jag gör nu? :/

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #18
        Ursprungligen postat av freddan_gbg
        Men om vi gör såhär: Jag lämnar tillbaka 3stycken blå ciklider, palettcikliderna skall en kompis ta över... sen skaffar jag en hona till sajica cikliden... sen hade jag absolut inte tänkt att ha mer fisk... växer de så blir de ju givet vis större kar!

        Ser detta bättre ut:

        2 Silverhajmalar
        3 Silverhajar
        9 Praktbotior
        2 Blå Ciklider
        2 Sajica Ciklider
        2 Malar

        Mindre fisk går inte att ha, mat för hajmalarna!
        Som sagt, kolla hur stora fiskarna blir och hur stort kar de då bör ha...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #19
          Ursprungligen postat av freddan_gbg
          Jag tänkte mer att botiorna mår bättre då de är fler och kanske då inte blir så stora... men det är alltså dessa som är boven i karet... för tycker även att blåcikliderna verkar mycket livliga och glada! så de är ju frågan

          nej, jag tänkte inte på det, att botior inte blir så stora, de blir ju bara 30 cm.

          Passar ju bra att ha 9 st i ett kar som är 38 djupt.

          sedan lägger vi på lite blommor och annat elände så är vi nera på kanske 20-30 cm i djupet
          på karet, hur kul är det att "vända sig i en garderob" hela tiden.




          Kollar man artbeskrivningen så anges det 250 liter, men då är det nog menat som enstaka exemplar
          inte ett fett stimm..........
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #20
            Ursprungligen postat av freddan_gbg
            men vad kommer hända om jag kör som jag gör nu? :/

            allmänt kaos och elände i slutändan med förmodligen en stackare som sitter och tittar på sitt
            kar och undrar vad som gick fel, kanske tröttnade han helt på allt vad fiskar heter i slutändan,

            kanske t.om vägrar att äta bakad regnbågsforell med kokt potatis och hållllandääässås......



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • freddan_gbg
              • December 2011
              • 297

              #21
              Ursprungligen postat av Kensa
              allmänt kaos och elände i slutändan med förmodligen en stackare som sitter och tittar på sitt
              kar och undrar vad som gick fel, kanske tröttnade han helt på allt vad fiskar heter i slutändan,

              kanske t.om vägrar att äta bakad regnbågsforell med kokt potatis och hållllandääässås......



              .
              Jo men som nybörjare så ser man ju ändå personalen i butiken som seriösa och litar på dem... jag menar typ hercules zoo i göteborg... rabblade upp exakt vad som bodde i karet och han avrådde från en mängd men sa att de jag har nu inte skulle vara några problem som sagt... så lugn och fin nu... jag får lämna tillbaka eftersom man är så blåögd!

              Kommentar

              Arbetssätt...