ska tjacka begagnat akvarium, när lägga i fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bolmin
    • July 2011
    • 5

    ska tjacka begagnat akvarium, när lägga i fisk?

    tjeenare. ska tjacka ett begagnat akvarium komplett med några fiskar värmare pumpar inredning osv. dom fiskarna som följer med blir jag ju tvungen att lägga i akvariumet på en gång, ska försöka spara så mycket vatten som möjligt innnan jag tömmer det och slänger in det i bilen.borde väl inte tvätta av växter eller liknande!? men nu till egentliga frågan,jag hade tänkt köpa några firrar till till akvariet, när kan jag göra detta ejentligen? med tanke på att jag kommer att ha i fisk från "uppstart" så borde man väl kanske inte behöva vänta så länge?
  • Redlinefoto
    • June 2011
    • 104

    #2
    Du kan la lägga i fisk på direkten, lägg pumpen i en burk/påse med vatten i så bakterierna i pumpen inte torkar/dör.

    Sanden borde du tvätta innan du lägger i den annars kan vattnet bli väldigt grumligt av all skit.


    130L
    54L räkkar
    15L räkkar
    350L Malawi
    375L, 250L, 250L, 130L, 54L, 15L.
    Öronål, Blackghost, Kulfisk:Fig8, Fahaka, Dvärg kulfisk, Gibbiceps, Zebraciklid, Malawi, Väderål, siamesisk algätare, guld gädda, Regnbågshaj, Hajmal, banjomal, Kinesisk algätare, Alligator gar, Krabbor, Ormhuvudfisk.

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Hur stor akvarium är det?
      Är det långt det ska färdas?
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Bolmin
        • July 2011
        • 5

        #4
        250 liter.. 35 km. tack för tipsen!

        Kommentar

        Arbetssätt...