pansarmalar konstigt beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Virros
    • January 2010
    • 488

    #16
    Om det behövs så kan du göra vattenbyten en gång i veckan 30%.

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #17
      Ursprungligen postat av Virros
      Om det behövs så kan du göra vattenbyten en gång i veckan 30%.
      Man ska alltid göra vattenbyten varje vecka!

      För övrigt så låter det som att pansarmalarna är sjuka. Tycker du har lite för högt pH för pansarmalar dessutom. Få ordning på vattenvärdena först innan du köper nya.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • eliyao
        • April 2011
        • 558

        #18
        okej jag har precis köpt en till stor rot så jag hoppas PH:t går ner dessutom använder jag APT PH down vilket jag inte tycker fungerar så bra! får hoppas rötterna (har flera) hjälper! finns det något annat sätt att få ner den "naturligt" gillar inte att sätta in droppar.

        Tack för alla svar!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #19
          Ursprungligen postat av eliyao
          okej jag har precis köpt en till stor rot så jag hoppas PH:t går ner dessutom använder jag APT PH down vilket jag inte tycker fungerar så bra! får hoppas rötterna (har flera) hjälper! finns det något annat sätt att få ner den "naturligt" gillar inte att sätta in droppar.

          Tack för alla svar!
          alkottar ska vara riktigt effektiva
          Har aldrig prövat själv dock...

          lite högt ph har du nog... men om det ligger på den nivån konstant så är det inte så farligt (har själv 7,5) men om det hoppar upp och ner hela tiden, då är det mer ansträngande för fiskarna att anpassa sej efter värdena.

          Gör regelbundna vattenbyten och ha tålamod
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • eliyao
            • April 2011
            • 558

            #20
            Ja jag ska börja göra byten 1 gång i veckan men ska man fortsätta med det i all evighet eller kan man efter några månader börja göra det varannan vecka?

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #21
              Det är bara att fortsätta i all evighet. Vattenbytena är grunden i ett sunt akvarium.
              Du städar ju varje vecka hemma, det kan inte ersättas med sanering då och då.
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • eliyao
                • April 2011
                • 558

                #22
                ska också börja städa 1 gång i veckan då tack för svaren ha en trevlig vecka!

                Kommentar

                Arbetssätt...