10-30l i husvagn ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimmifröhlen
    • February 2011
    • 56

    10-30l i husvagn ?

    Hejsan. Jag ska börja jobba skift nu och det innebär att jag är borta en vecka sen ledig en vecka (aka. 7/7) har mitt akvarium hemma som rullar på utan problem med foder automat på 120l men nu när jag ska bo i husvagn varannan vecka så känns det som att det vore trevligt med en liten cub i husvagnen.
    Men jag är lite fundersam hur det skulle funka med matning i ett så litet akvarium. :/ har inte planerat riktigt vad jag ska ha i heller men kanske blir räkor och en Kampis eller dylikt.

    Vill att ni gärna kommer med förslag på fisk eller lösningar eller andra invändningar på att man inte borde ha det om ni känner att det inte skulle funka

    Mvh / Jimmi
  • ecco
    • November 2010
    • 500

    #2
    Finns väll inget som säger att det inte skulle fungera. En husvagn står ju ändå still under dom jobb du har så det blir ju som en mindre lägenhet då. Glömm bara inte att värmen och elen bör stå på under veckan du är hemma så allt funkar i kuben. Men om du har plats så skulle jag satt ett 100 liters. Ger lite mera valmöjligheter då.
    Sambons blogg om våra akvarium.
    http://mizan3.bloggsida.se/
    Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

    Kommentar

    • Jimmifröhlen
      • February 2011
      • 56

      #3
      Mmm men jag har inte köpt nån vagn än ska fara och kolla på en på onsdag tror jag. Men jag tror 100l nästan blir lite stort det jag funderar mest på är maten åt dom då man är borta

      Kommentar

      • J.Milton
        • January 2010
        • 674

        #4
        Fiskar och räkor klarar sig generellt gott och väl en vecka utan mat, alltså vuxna friska djur, yngel är en annan femma.
        Men om du vill ge dom mat så bara fixa en foder automat.
        240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
        Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
        Blogg+Galleri

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #5
          Min första tanke var att du bör har pallbockar under vagnen för att få extra stöd, vet inte om du har haft husvagn innan men det är alltid ett visst gung i vagnen när man rör sig i vagnen.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Jimmifröhlen
            • February 2011
            • 56

            #6
            Tyvärr så blir det ju unga fiskar då jag måste köpa nya från butiken men ska forska lite i foderautomater när jag fixat ny husvagn.

            Jodå jag har jobbat hela föra året i Sthlm och bot i husvagn på vardagarna så jag vet ungefär hur det är. är lite därför jag är sugen på en liten cub eller dylikt för att få lite mer levande atmosfär och sen är det avslappnande att sitta och titta på fiskar

            Men kom och tänka på ett annat problem är temperatur skillnader på sommaren. Blir nog att jag köper ac till den men husvagnar har ju den förmågan att kunna bli gräsligt varm på dagarna :/ om inte annat så får man ha ett tomt akvarium med lite växter bara :/

            Kommentar

            • Jimmifröhlen
              • February 2011
              • 56

              #7
              Har fått tag på ett Fluval Chi 19l nu som jag börjar med i husvagnen. Får se vad det blir i det vore kul med nån växt och en söt liten mal

              Kommentar

              • J.Milton
                • January 2010
                • 674

                #8
                Tror inte du hittar nån mal till ett 19Liters kar?
                Har iaf aldrig sett nån med så små volym krav.
                240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
                Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
                Blogg+Galleri

                Kommentar

                • Jimmifröhlen
                  • February 2011
                  • 56

                  #9
                  Har inte börjat forska så mycket på det än då jag inte har haft tillgång till en dator på en vecka nu men det va en fundering jag hade iaf om inte annat så får det bli tomt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...