Snäckor som förstör mina växter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hallander
    • August 2010
    • 580

    Snäckor som förstör mina växter.

    Nu är jag enormt trött på dem här snäckorna som förstör mina växter, antar att dem kommit från växter jag har köpt, för det bara ploppa upp fler och fler, hur gör jag mig av med dem ? Finns det något som kan ta hand om dessa ?
    Om det är någon slags fisk/ annan sorts snäcka som kan ta hand om dem tro ?
    Isåfall måste dem passa ihop med mina pygocentrus, och jag förstår att det är väl ingen direkt fisk som gör det.
    Men om där finns något hjälp mig !
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Köp några Anentome helena (eller Helena-snäckor, kort och gott). Det är snäckätande snäckor, som är rätt effektiva och dessutom fina. De äter inte växter, är fina och förökar sig långsamt. Jag tror inte pirayorna äter snäckor, eller?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Hallander
      • August 2010
      • 580

      #3
      Underbart, min tjej sa att det fanns snäckätande snäckor, men jag tvivlade lite på henne, men ja hon hade väl rätt haha ! Var därför jag ville snäckor istället för fiskar, för dem har ett hårt skal och mina pirayor kommer definitiv låta bli dem, så det lär nog inte vara några problem



      Ursprungligen postat av Jens A.
      Köp några Anentome helena (eller Helena-snäckor, kort och gott). Det är snäckätande snäckor, som är rätt effektiva och dessutom fina. De äter inte växter, är fina och förökar sig långsamt. Jag tror inte pirayorna äter snäckor, eller?

      Kommentar

      Arbetssätt...