Om Sera Toxivec.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hallander
    • August 2010
    • 580

    Om Sera Toxivec.

    Är så här att jag kommer att föra över mina fiskar till mitt 375kar på torsdag.
    Som då är helt ny startat. Dock kommer dem gamla filterna osv också flyttas över och då ha sina bakterier kvar.
    Men frågan är, jag har köpt Sera Toxivec, som skyddar omedelbart och eliminerar klor, nitrit och ammoniak.
    Så vill ha reda på om detta bör hällas i någon dag innan jag flyttar över fiskarna, eller det är så pass snabb verkande att det räcker jag häller i det samma dag som jag flyttar över fiskarna ?
    Även det gamla vattnet kommer att hällas i det resterande som fattas i det nya karet nu.
    Tack om någon har svar på det
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Om du flyttar över allt gammalt, inklusive levande filter, i det nya karet, borde du du inte behöva något medel alls. Vad gäller just det medlet vet jag inte hur snabbverkande det är, men de flesta vattenberedningsmedel fungerar inom några minuter. Så det spelar mindre roll om du öser i det dagen före eller samma dag.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Hallander
      • August 2010
      • 580

      #3
      Okay tack, nej men med tanke på att jag har ca 112liter gammal vatten och i det nya är ett 375 kar och det har jag fyllt upp med 2/3 och där är ju helt nytt vatten, så tänkte att det är ju dubbelt så mycket mer nytt vatten än gammalt.
      Nej det bör ju inte göra det, tänkte också att det bör ju inte försvinna på någon timme.
      Kanon tack för svar !

      Kommentar

      Arbetssätt...