Små flugor från akvariet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hvarulf
    • April 2010
    • 75

    Små flugor från akvariet.

    Har haft en och annan fluga som susat förbi datorskärmen då och då senaste veckorna. Misstänkte först bananflugor, men har letat överallt och inte hittat något gammalt i matväg i rummet. Jätteskumt.

    Upptäckte nu när jag flyttade på lysrampen för att ansa växter att det susade upp ett gäng flugor. Undersökte det hela närmare och de kommer från ett dött hörn i akvariet där det i princip inte finns någon cirkulation, precis ovanför mitt innerfilter. Antar att det är det stillastående vattnet som ger flugorna chans att föröka sig. Ligger även lite andmat och skräpar där.
    Går ju inte att få nån nämnvärd rörelse på vattnet där eftersom både insug till ytterfilter, doppvärmare och innerfiltret är ihopklumpade.

    Bilder;



    Hur kommer jag tillrätta med detta? Är det någon annan som haft detta problem? Vad är det för typ av flugor egentligen?
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Jag har aldrig haft det problemet, men tycker att det är lite awsome. ^^ Vad har du för firrar i det karet som inte noppar i sig flugorna?
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    Arbetssätt...