Dvärg scalar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ancistrus_malen
    • March 2010
    • 47

    Dvärg scalar?

    hej... jag fick just veta att jag inte får ha scalarer i mitt 90 liters kar.
    men när jag var på arken senast så kunde man köpa både mini,medel och stor scalare. Är det bara innan dom växt på sig som dem kallas mini scalare eller finns det verkligen olika stora scalarer??? tacksam för svar
  • myslas
    • February 2008
    • 672

    #2
    Det är väl så att de är olika gamla helt enkelt. De som står som mini kommer till slut att bli väldigt stora. Jag köpte mina som ungdjur för ungefär ett halvår sedan och de är redan 14-15 cm höga och kommer att bli ännu större med tiden. Tänk på att fiskarna i affären nästan alltid är väldigt unga och långt ifrån fullvuxna. Om du ser någon fisk du gillar i affären så gå hem igen och läs på och se om den skulle kunna fungera i ditt akvarium.

    Kommentar

    • myslas
      • February 2008
      • 672

      #3
      Kanske skulle påpeka att det faktiskt finns olika arter av skalarer men även den minsta av dem (spetsnos) blir för stor för 90 liter.

      Kommentar

      • Ancistrus_malen
        • March 2010
        • 47

        #4
        Ursprungligen postat av myslas
        Det är väl så att de är olika gamla helt enkelt. De som står som mini kommer till slut att bli väldigt stora. Jag köpte mina som ungdjur för ungefär ett halvår sedan och de är redan 14-15 cm höga och kommer att bli ännu större med tiden. Tänk på att fiskarna i affären nästan alltid är väldigt unga och långt ifrån fullvuxna. Om du ser någon fisk du gillar i affären så gå hem igen och läs på och se om den skulle kunna fungera i ditt akvarium.

        ok jag får vänta tills jag införskaffat ett större kar att stoppa scalarer i... tack för att du svarar!

        Kommentar

        Arbetssätt...