yngel i pumputrymme?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nedro
    • February 2010
    • 16

    yngel i pumputrymme?!

    Hej!

    Har för någoin vecka sedan startat upp mitt första akvarium på ett par år. Och äntligen har mina guppys fått sina första yngel

    sedan så märkte jag att de försvann en efter en och så av en slump igår kväll så hittade jag alla inne i pump och doppvärmar utrymmet i akvariet.

    Som enklast kan beskrivas som en 3 delad historia där den är en plast låda typ. Med 3 små runda galler saker som sitter längst ned till höger och därefter blir det en smal passage rakt uppför sedan rinner det över till den andra kammaren som är lite större och det sitter en doppvärmare placerad i. Sedan längst ner i denna så är det ett hål över till den sista kammaren där själva pumpen sitter och pumpar ut vattnet längst upp.

    Så man kan säga att vattnet går nedifrån och upp. sedan ned i andra kammaren och in i sista kammare och genom pumpen.

    Nu är det så att jag oroar mig för att yngelna ska vara där inne och sedan växa sig så stora så det inte kan simma ut igen och påsåvis inte klara sig. funderar därför på om man kan köpa typ extra filtermaterial eller något och täcka för inloppet till kammrarna med så det inte går att simma in. Eller kan yngel simma igenom filter?
    Funderade även på att försöka få tag på ett finmaskigt nät men känns som att ettextra filter vore en bättre lösning?

    //Nedro
  • Vimsa
    • November 2008
    • 768

    #2
    Nylonstrumpa över insuget kanske?

    Kommentar

    Arbetssätt...