En LARV!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MissJenn
    • March 2010
    • 1

    En LARV!?

    Hej!
    Har ett 54 L akvarium som jag imorse upptäckte en larv elr liknande i. Jag är inte säker på om den lever eller bara flyttas av vattnet. Det är så himla konstigt! Den är svart och beige randig. Kan inte urskilja något huvud eller liknande. Akvariumet startades den 24 feb 2010 och jag har inte upptäckt den förrän nu. Det är mitt tredje akvarium och har aldrig varit med om liknande innan!!! Har fyra olika växtsorter men jag tror inte de fört med sig ngt. Gruset är ordentligt sköljt och fiskarna införskaffades den 28 feb 2010. Har två korallplaty, en regnbågshaj och fyra tigerbarber (till att börja med). Men larven som iallafall är hyfsat stor och lätt att upptäcka. Hur har den hamnat där och vad är det för något egentligen?

    Tacksam för svar.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Bild krävs för identifiering.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Avilan
      • May 2006
      • 62

      #3
      Jag antar att om du inte kan se riktigt om den rör sej eller bara driver så kan det inte vara ett khuli-yngel? Annars passar ju beskrivningen.

      Kommentar

      • neptix
        • March 2010
        • 9

        #4
        Låter som en khulii...

        Förresten, har för mig att regnbågshaj kräver minst 200L?

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          Ursprungligen postat av neptix
          Låter som en khulii...

          Förresten, har för mig att regnbågshaj kräver minst 200L?
          Ja på artbeskrivningen står 200 lit, gå gärna in där å kollagår även man inte är guldmedlem, många arter kan man läsa på om, bla regnbågshaj. Gå in på avdelningar i svarta fältet högst upp på sidan , sen artbeskrivningar-sötvatten, så skriver man in vad man söker. VÄLKOMNA neptix och MissJenn till zoopet, här får man tips å råd om det mesta, å även hitta massa /maria
          Senast redigerad av doppingen; 12 March 2010, 15:41.
          MammaMia

          Kommentar

          Arbetssätt...