Förflyttning av Röda Oskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tordh
    • February 2010
    • 71

    Förflyttning av Röda Oskar

    Hej!

    Har hittat ett riktigt kap på ett 540 liters akvarium där allting ingår! Jag är väldigt novis på vad som är bra till ett sånt här akvarium så undrar en del saker som jag hoppas ni kan svara på:

    1. Pumpen som följer med pumpar 900 liter i timmen, är detta för lite?
    2. Fiskar följer med i priset men problemet är att jag kommer att ha en hemresa på 11 mil, kommer fiskarna att klara sig? Det är främst tre-fyra stycken röda oskar eller påfågelciklider som de också kallas om jag minns rätt http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._ocellatus.jpg

    Tack på förhand!
    Har ett halvt zoo hemma hos sig
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #2
    Välkommen till ett toppenbra zoopet-ännu en Växjöbo-kul vi är många från detta områdenu kan jag inte svara just på frågan men svaren kommer
    MammaMia

    Kommentar

    • tordh
      • February 2010
      • 71

      #3
      Tack ska du ha! Jag hoppas på det för det handlar om en del fisk att plocka med sig hem ju :P
      Har ett halvt zoo hemma hos sig

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        hoppas du får svar från de erfarna snart men annars är det väl stor bytta med lock som gäller. Jag har faktiskt en kylbag(de i plast) att transportera fisk i ,har gått jättebra. Jag har även en batteridriven luftpump,sån som ger bubblor, den hade jag en gång då jag fraktade småfisk under ett dygns tid, å alla överlevde. kylbagen är ju även isolerad så vattentemp håller rätt bra å du har väl värme i bilen, å locket sluter ju tätt om de hoppar, lycka till
        MammaMia

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          hur har det gått? dåligt med svar ser jag. Berätta gärna sen
          MammaMia

          Kommentar

          Arbetssätt...