hur få dvärggurami att leka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosali
    • January 2010
    • 279

    hur få dvärggurami att leka

    Jag skulle gärna vilja få mitt dvärgguramipar att leka. Hur gör ja? Hanen har vid ett par tillfällen börjat bygga skumbo i flytväcterna men det blir inte mera.
    Jag har ett litet akvarie jag kan använda om jag behöver flytta dem. det är ca 25-30 l
  • Rosali
    • January 2010
    • 279

    #2
    Är det verkligen ingen som vet hur jag ska göra för att få mina dvärgguramisar att leka? tacksam för alla tips, då jag verkligen vill ha fler av dem.

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      rör sig vattenytan mycket? eller så kan det vara att den blir störd av de andra fiskarna i akvariet.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Rosali
        • January 2010
        • 279

        #4
        Nej, vattenytan rör sig inte så väldigt mycket. och jag tror inte att andra fiskar har stört, men det vet jag ju förstås inte.
        Men vad jag tänkte på, är kan man göra något för att främja leken?

        Kommentar

        • SuperAquaMan
          • August 2009
          • 245

          #5
          Håll dom i ett eget kar med flytväxter, helt stillastående vatten och en temperatur på 28 grader och försök göra så att det är ganksa lugnt och stillsamt runt karet. Tejpa upp blått papper på rutorna runt om för att dom inte ska störa sig på att du går omkring runt karet.

          Dvärggurami är ganska svåra på att få yngel på.

          Kommentar

          • Rosali
            • January 2010
            • 279

            #6
            Ok, Jag ska testa det. Tack för tipset. Vore kul om jag lyckades. Tycker så mycket om dem och skulle gärna ha fler.

            Kommentar

            Arbetssätt...