Slöjstjärt och malar ihop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ung_82
    • September 2009
    • 5

    Slöjstjärt och malar ihop

    Hej

    Jag har haft mina slöjstjärtar i nägra månader nu, och har fått en del alger, har därför vart o köpt mal som kan äta dessa alger, med de bara dör har försökt med tre stycken nu o alla har dött...
    De i djuraffären vet inte varför...har haft såna sorter som skall klara vattentemp på ca 0-24 C så det skall inte vara det...

    Någon som kan ha någon ide vad det kan bero på?
  • Vimsa
    • November 2008
    • 768

    #2
    Hur stort akvarium har du?

    Hur många slöjstjärtar?

    Vad för sorts malar har du köpt?

    Och vilken temp är det du faktiskt har i karet?

    Och sedan, i de flesta fall kan du inte lita på folk i djuraffärerna, då de oftast bara försöker sälja så många fiskar som möjligt. Ta hjälp här istället, vilket du har gjort, då får du riktiga svar också.

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #3
      Har du testat vattnet? Gjort vattenbyten?
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #4
        Ursprungligen postat av ung_82
        Hej

        Jag har haft mina slöjstjärtar i nägra månader nu, och har fått en del alger, har därför vart o köpt mal som kan äta dessa alger, med de bara dör har försökt med tre stycken nu o alla har dött...
        De i djuraffären vet inte varför...har haft såna sorter som skall klara vattentemp på ca 0-24 C så det skall inte vara det...

        Någon som kan ha någon ide vad det kan bero på?
        Hur menar du med att de klarar temp mellan 0-24 grader? 0 grader är nog inte så lyckat....hur varmt/kallt har du i karet?

        Kommentar

        • chricka
          • February 2009
          • 198

          #5
          Tja min sambo har 3 slöjstjärtar med några ancistrus med en temp på 22-24 grader o det funkar fint. mvh chricka

          Kommentar

          Arbetssätt...