ok pris på begagnat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    ok pris på begagnat?

    Ska åka och kika på ett 250 l kar i helgen, detta är begagnat och ca 2 år gammalt.
    Man får med möbeln, pump, värmare, ljusrampen och sanden som syns på bilden.

    För detta får jag ge 2 500 kr är det ett ok pris?

    Om man tittar närmare på bilden så ser man att det ser ut att vara skador nertill på möbeln, sänker sådant priset eller är det sånt man får räkna med?

    Bilden:
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Finns ännu billigare bara att ha tålamod
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      typ en gång om året ja

      Här i mitt län är det sällan som det säljs akvarium alls så gäller att hugga på det man hittar.

      Kommentar

      • M-L
        • September 2009
        • 183

        #4
        Begagnat, lånar tråden lite.

        Hej. Lånar denna tråden lite. Vågar man köpa begagnat? Jag har hittat Ett på blocket som jag är sugen på men vet inte om jag vågar Och så det där med priset, kunde vara ngt billigare?? Priset 3500, ingen pump inkluderad. Lizz

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Har man tålamod hittar man fynd på Blocket.
          Jag hittade ett 180L jewel (stavning) möbelakvarium med pump, doppvärmare, lysrör mm. för 750Kr! det som behövs göra är att silikona om akvariet.
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Grottbert
            • November 2009
            • 340

            #6
            Lizz: Med tanke på att bakgrunden kostar 1500-2000 så är det ett ok pris. Inte superbilligt med tanke på att det inte är någon pump med.

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              Ursprungligen postat av Lizz
              Hej. Lånar denna tråden lite. Vågar man köpa begagnat? Jag har hittat Ett på blocket som jag är sugen på men vet inte om jag vågar Och så det där med priset, kunde vara ngt billigare?? Priset 3500, ingen pump inkluderad. Lizz
              Hur stort är det, ingår det tillhörande ställning/bord ?
              / dtoppen /

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                Ursprungligen postat av gickan_87

                För detta får jag ge 2 500 kr är det ett ok pris?

                Om man tittar närmare på bilden så ser man att det ser ut att vara skador nertill på möbeln, sänker sådant priset eller är det sånt man får räkna med?

                Bilden:
                http://i30.photobucket.com/albums/c3...e/SNV82606.jpg
                Är bordet skadat så hade jag inte betalat mer än 1500 (hade stört mig alldeles för mycket på det och köpt ett nytt bord)
                / dtoppen /

                Kommentar

                • gickan_87
                  • November 2003
                  • 1873

                  #9
                  Det är de jag funderar på. Under den stora foderburken är det ju något ljusare, men kan ju lika bra vara kartong/grus eller annat som hamnat där.

                  Kommentar

                  • rödtoppen
                    • June 2006
                    • 3148

                    #10
                    Ursprungligen postat av gickan_87
                    Det är de jag funderar på. Under den stora foderburken är det ju något ljusare, men kan ju lika bra vara kartong/grus eller annat som hamnat där.
                    Du kan ju fråga säljaren om bordet är helt och i snyggt skick (sen om det är skavt så kan prutningen börja )
                    / dtoppen /

                    Kommentar

                    • gickan_87
                      • November 2003
                      • 1873

                      #11
                      Haha har faktiskt skickat iväg ett mail och frågat om märket på bilden. Får ju se det live på lördag annars. Karet kommer vara vattenfyllt när jag kommer så lite seriösa är de iaf

                      Kommentar

                      • sandish
                        • August 2009
                        • 462

                        #12
                        jag hade inte pröjat de priset för de där....
                        Jag hittade en tank på 500L med 60kg svart finkornig sand, heltäckande lysramp, 40st inbyggda blå lysdioder som nattljus, massa rötter, möbel, växter, ytterfilter och massa massa extra PLUS en "puffer" fisk på 40-45 cm... för 4500:-
                        500L Monster Tank
                        1st Paroon haj
                        3st Påfågelciklider (Oscar)
                        1st Gibbicep

                        1 st Redtail Catfish

                        Kommentar

                        • SimonSaysBaka
                          • August 2009
                          • 788

                          #13
                          Helt galet dyrt!, vänta ett tag och sök vidare.

                          jag kan gå och köpa ett helt nytt 240 akvarium för 1300kr dock är det bara akvariet, men 2500kr för ett begagnat 250L är helt orimligt!


                          Edit: Bara för att visa hur dyrt det är, här är ett akvarium som jag kan köpa i närheten http://www.blocket.se/boden/Komplett...htm?ca=1_9&w=1 det är större har allt även en btn! för 2500kr så du ser vad du missar
                          Senast redigerad av SimonSaysBaka; 04 January 2010, 07:01.
                          Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Kommentar

                          • Danne_85
                            • September 2009
                            • 667

                            #14
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            Helt galet dyrt!, vänta ett tag och sök vidare.

                            jag kan gå och köpa ett helt nytt 240 akvarium för 1300kr dock är det bara akvariet, men 2500kr för ett begagnat 250L är helt orimligt!


                            Edit: Bara för att visa hur dyrt det är, här är ett akvarium som jag kan köpa i närheten http://www.blocket.se/boden/Komplett...htm?ca=1_9&w=1 det är större har allt även en btn! för 2500kr så du ser vad du missar
                            Där snackar vi fynd o sen såg jag Boden 100 mil bort klart det e billigt där det e ju allting
                            Nä skämt osido men det var ett riktigt bra pris väntar på nått sånt själv här ja
                            Mvh: Danne

                            Foton:
                            http://www.blackroomphotos.com

                            Kommentar

                            • Fredrik1
                              • February 2009
                              • 305

                              #15
                              Jag hittade ett så gott som helt nytt 253L ca1år gammalt akvarium. Med 1 månad gammal pump, 1 månad gammal doppvärmare, Rådasand.. Slimeline bakgrunder (som jag sålde vilket var dumt nu när jag vill ha ) För 1500 o sålde slimline för 1000 (4skivor)
                              Min Zoon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...