Påfågel ihop med mina ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredrik1
    • February 2009
    • 305

    Påfågel ihop med mina ciklider?

    Hej har kollat lite på påfågelcikldier som är runt 10cm långa, går dom ihop med mina fiskar som går i ett 253L kar? 1par Guldsömciklid 4zebraciklider 4cutteri ciklider sen har jag några olika sorters malar, men vet att det inte är några problem med malarna. iallafall så undrar jag hur länge kan jag ha dom innan/om dom blir för stora och blir riktigt aggresiva så man inte kan ha den ihop med mina andra fiskar? :P
    Min Zoon
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    det är redan mycket med fisk som du har, så nej tyvärr, påfågeln kommer säkert få stryk med om den kommer i karet.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Fredrik1
      • February 2009
      • 305

      #3
      Okej då vet jag, blev väldigt sugen på påfåglarna, men får väll vänta om jag gör mig av med mina Guldsömmar
      Min Zoon

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        om du ska ha påfågel ciklider så tycker jag att du ska göra dig av med de andra cikliderna med för påfågelciklider behöver mycket plats och de växer snabbt + att de skitar ner jättemycket. se till att ha ett stort och bra filter.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Jag hade helt och hållet skippat påfåglar i den akvarievolymen oavsett övriga fiskar i karet. Det är klart att det går att ha dem i 253L men jag tycker nog att man skall erbjuda dem åtminstone 400L men gärna större. Men när de är små så går det väl bra i mindre kar.
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          • Fredrik1
            • February 2009
            • 305

            #6
            Okej Har funderat, tänker nog satsa på Zebraciklider och lite mindre ciklider
            Min Zoon

            Kommentar

            • Fredrik1
              • February 2009
              • 305

              #7
              Kolla gärna min andra tråd, om hur min inredning ska vara för att få den bästa miljön för mina ciklider http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=136645
              Min Zoon

              Kommentar

              Arbetssätt...