Ny scape

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ChippN
    • July 2009
    • 42

    Ny scape

    En liten kanske onödig fråga:

    Om man ska rota runt rätt så mycket och göra om. Bör man plocka ur fisken då? De håller väl sig undan, så det spelar kanske ingen större roll.
  • åheim
    • April 2006
    • 13136

    #2
    Ta det bara lugnt så du inte stressar fisken så mycket och undvik att riva upp bottengruset för det är inte bra!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • ChippN
      • July 2009
      • 42

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Ta det bara lugnt så du inte stressar fisken så mycket och undvik att riva upp bottengruset för det är inte bra!
      Kan slänga in en fråga på det, så jag lär mig något
      Varför ska man inte riva i gruset? Stör det balansen eller "stänger" man in saker som inte ska vara där cirka ungefär?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13136

        #4
        Ursprungligen postat av ChippN
        Kan slänga in en fråga på det, så jag lär mig något
        Varför ska man inte riva i gruset? Stör det balansen eller "stänger" man in saker som inte ska vara där cirka ungefär?
        just precis det stör den biologiska balansen men det frigörs också skadliga ämnen som varit bundet i gruset och detta kan leda till fiskdöd
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          just precis det stör den biologiska balansen men det frigörs också skadliga ämnen som varit bundet i gruset och detta kan leda till fiskdöd
          Skulle inte dessa ämnen vara giftiga för fiskarna även om de ligger i sanden?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            #6
            Jap håller med Anders vad skulle det finnans för farliga saker i gruset? Är ju en del mumma och skit är klart. Skulle det vara så farligt hur är det då med grävande fiskar?
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            Arbetssätt...