Krabbor och ålar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • thobiastt
    • September 2009
    • 149

    Krabbor och ålar!

    Funderat på detta ett tag nu..
    I AD Konings Back to nature Malwi ciklider visas bilder på väldigt färgglada krabbor samt ålar.
    Nån som vet om det går att få tag i nåt av det? om det finns till salu nånstans. Om de importeras över huvudtaget.
    Tacksam för svar.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Krabborna finns att få tag på då och då, om man lusläser importlistorna åtminstone i Sverige och Danmark.
    Malawiålen är tyvärr en av de arter som belagts med importförbud inom EU, så de enda man numera kan få tag i skulle vara sådana som lekt i Europa, vilket jag aldrig hört om.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • thobiastt
      • September 2009
      • 149

      #3
      Tack!
      Ska hålla lite utkik efter krabborna , tycker de ser jäkligt häftiga ut. =)
      går det ha dom i en Malawiburk eller ska ha man hålla dom för sig själva i en egen burk? Tänkte om dom kanske smyger omkring på botten när akvariet är släckt och käkar upp fiskarna, hehe

      Kommentar

      • DjTommy
        • October 2008
        • 321

        #4
        Vet att Kent i Nol har haft krabborna inne för ett tag sedan. Läste själv lite om dessa för ett tag sedan. Det går att ha dom i en Malawiburk men man får givetvis räkna med att det försvinner en och en annan fisk ibland. Många har tydligen fått mata den med tång för fiskarna är för snabba till maten så den hinner inte fram. Jag skulle själv gärna tänka mig en krabba när mina mbuna växt till sig lite mer.

        Edit: Såg nu att Nol blir en bit för dig att åka, men som Jens säger, spana listorna.

        Ålen var ju grymt fin. Medans vi ändå är inne på lite andra invånare i ett Malawikar, vad mer finns det som möjligtvis går att få tag på?
        Senast redigerad av DjTommy; 10 December 2009, 15:42.
        54 liter BB
        96 liter Dagis
        375 liter Malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...