För Mycket fisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    För Mycket fisk??

    Jahapp, har en lite fråga.

    Nu i helgen så var jag på den lokala zoohandlaren för att köpa in lite nya växter men så klart fick jag syn på guramis som jag blev stört kär i.

    Så till min fråga, blir det förmycket fisk med 6st platys + några yngel och 4st Mollys om jag köper 2st dvärgguramis till mitt 112L kar??



    Tack på förhand
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Inte om du bara har det som du skrev ovan, det borde inte vara några problem alls med 2 dvärgguramisar till det beståndet.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      Okej tack,....ynglen har jag ändå tänkt ge bort så fort de blir tillräckligt stora, tror jag har ca 5st på 10 - 15mm


      men det borde ju inte va några problem för att karet ser ju nästan tomt ut då och då hehe
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        funkar fin fint dock är dvärgguramin ganska kännslig, men det går nog bra

        Dom är otroligt söta har haft dom i många omgångar
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Constantine
          • September 2009
          • 431

          #5
          japp då har man införskaffat de små liven, så söta de är och de verkar inte alls va skygga som det står på vissa sidor
          450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
          170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ursprungligen postat av Constantine
            japp då har man införskaffat de små liven, så söta de är och de verkar inte alls va skygga som det står på vissa sidor

            dvärggurami är väldigt fina fiskar och jag har bara haft otur med de jag haft, de hr dött efter ett tag och sen dess har jag inte haft dem på grund av att de är känsliga.'

            lycka till med dina !
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • Constantine
              • September 2009
              • 431

              #7
              Ursprungligen postat av macke_fisk
              dvärggurami är väldigt fina fiskar och jag har bara haft otur med de jag haft, de hr dött efter ett tag och sen dess har jag inte haft dem på grund av att de är känsliga.'

              lycka till med dina !
              jo jag hörde att de skulle va lite känsliga men men man kan ju alltid hoppas att det funkar, har haft igång mitt kar nu snart i 8 veckor utan ett enda dödsfall så här långt
              450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
              170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #8
                ja 8 veckor borde nog gå... som sagt har jag haft dvärggurami i flera omgångar. jag fick dom att bygga sej ett litet bo en gång men det blev tyvärr inga yngel
                Eftersom att jag var bra mycket barnsligare, spontan och allmänt oansvarig (snorhyvel som jag var) så bytte jag till den mycket mer tåligare marmor guramin vilket har gått väldigt bra
                Men jag tror det kommer gå bra för dej

                Vill du vara ännu mer säker på att det ska funka felfritt så kanske du ska vänta ytterligare några veckor... men det är bara ett förslag
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • Constantine
                  • September 2009
                  • 431

                  #9
                  hehe okej tack...men det ska nog gå bra, har läst på så mycket som jag kan hitta ute på nätet så det ska nog fixa sig....hoppas jag
                  450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                  170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                  Kommentar

                  Arbetssätt...