Suget är tillbaka!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xlnt4ever
    • June 2008
    • 115

    Suget är tillbaka!

    Hej igen. Inte varit inne på 5-6 månader pga flytt vilket gjorde att allt fick säljas (visste inte hur mycket plats mm vi hade över) men nu har frun släppt på restriktionerna och låter mig få en "glugg" på 1m, högg direkt och sa tack =) hoppas hitta ett kar snarast som faller mig i smaken (så gott som repfritt är ett måste, KANSKE har ett Juwel 170L på g men väntar svar)
    Hur som helst så är det skönt att vara tillbaka om än i liten skala. Iofs ganska kul med stora kar o många ( hade 375L, 135L 110L 60L) dessa blev lite för mycket för frun men hon verkar sakna det lite hehe. Så blir till att starta upp igen =)))
    Fiskoholic


  • Silvertejp
    • March 2009
    • 73

    #2
    Välkommen tillbaka!

    Brukar oftast bli så att suget kommer tillbaka om man är en sann akvarist

    Hoppas vi får se en projekttråd på nya baljan!
    Gör om gör rätt!

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #3
      Det kommer alltid tillbaka! Men har man för många kar så kan hobbyn bli en börda... Måttlighet passar fruar bäst, antar jag.
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • Sophia_
        • January 2009
        • 454

        #4
        Här är det maken som sätter hälarna i backen! Lycka till!!! Väntar själv hem mitt 240l juvel tror det komme i morrn! *hoppas*
        www.devons.se

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          välkommen tillbaks. Hoppas att du får det 170 litert så att du kan sätta igång med planeringen . vad har du tänkt dig för inriktning?
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • xlnt4ever
            • June 2008
            • 115

            #6
            Bra fråga macke fisk, hade praktbotior, siameser, ancistrus o kongotetror förrut i mitt 350L gillar dom fiskarna men samtidigt vet jag att jag inte kan köra samma nu pga storleken. Kongos kan det nog bli igen pga deras sköna glänsande färg o deras snabbhet (mina var snabba framförallt vid mat och när dom ställde sig i utblåset från 2 st fluval4+ !! dom tom simmade frammåt och stannade SWOOOSCH så var dom på andra sidan) pumpflödet gillade även botiorna vet att det var i häftigaste laget men dom trivdes som fisken i vattnet hehe. Har tid att planera inriktning då jag 170L karet inte var som jag ville ha det, tydligen smårepor i välvda pga magnet...... samt att jag inte kommer ge 3000 (inte prutbart) för det. Har dock ett 112L nytt för 1500 komplett tom några neoner som går i med några malar ska förbi o titta på det innan jobbet så vi får se om det bli affär =)
            Senast redigerad av xlnt4ever; 30 July 2009, 08:52.
            Fiskoholic


            Kommentar

            Arbetssätt...