Ni som odlar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LLL
    • July 2009
    • 328

    Ni som odlar..

    Vad gör ni med alla yngel? Säljer? Ger bort? behåller? Andra fiskars mat?

    Puckad fråga kanske men jag måste ju undra eftersom det verkar som att de flestas mål är att driva fram "några" kullar..
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    #2
    Jag både säljer och behåller själv.
    Sålde några ancistrusmalar till djuraffären, pansarmalarna får jag se hur jag gör med det beror på hur många som blir stora och hur många jag har kvar av dom gamla har några kar att sätta dom i, det är albino, metall och fläckiga pansarmalar.
    Fick en sewellia också för ett tag sen och den kommer jag verkligen behålla.
    En del ger jag bort till vänner som behöver så det är lite blandat vad jag gör med mina, mycket av odlingen med pansarmalar är nog utmaningen att se hur man klarar av att föda upp dom från ägg till fullvuxen.
    Ska ge mig på att föda upp räkor nu som mitt nya projekt och tänkte sälja till djuraffären eller andra som är intresserade.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • _vinkelslip_
      • June 2009
      • 242

      #3
      tja...ag vet inte riktigt ännu.

      Som nybörjare både inom akvaristik och inom uppfödning, har jag faktiskt inte tänkt på var jag ska gör av mina ev.kullar..

      Testar just nu på mosaikguramis, och personligen vet jag inte om det finns ngn efterfrågan på marknaden?. kanske ngn mer insatt vet?

      Kommentar

      • LLL
        • July 2009
        • 328

        #4
        Ursprungligen postat av _vinkelslip_
        tja...ag vet inte riktigt ännu.

        Som nybörjare både inom akvaristik och inom uppfödning, har jag faktiskt inte tänkt på var jag ska gör av mina ev.kullar..

        Testar just nu på mosaikguramis, och personligen vet jag inte om det finns ngn efterfrågan på marknaden?. kanske ngn mer insatt vet?
        Jag är också novis och har utan att ens försökt åkt på en boom av guramiyngel som dessutom har överlevt till halvstora.. Men jag har liksom ingen aning om vad man ska göra av dom då jag aldrig tänkt tanken på att något skulle överleva mina glupska tetror.. Guramisarna har dessutom fortsatt leka och jag har fått plocka bort skumbo efter skumbo just för att jag inte vet vad jag ska göra av ynglen..

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Jag säljer ,byter mot annat ..eller låter de bli fiskmat
          / dtoppen /

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Jag bara måste odla eftersom jag har årstidskillis som normalt lever mindre än ett år i naturen (i akvarium max två år). De flesta arterna jag nu har skaffade jag 2004-2005. Så jag är nu inne på 4-5:e generationen för flera av arterna.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            Arbetssätt...