Svärdfiskhona med vaktigt beteende

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MammaLena
    • March 2011
    • 15

Svärdfiskhona med vaktigt beteende

Hej, min son har ett akvarium på 100 liter (8 kantigt sådant). Han har 1 svärdfiskhona, 2 platy (ett par), 5 koppartetror (?), 1 bottenfisk av något slag, 2 guppy (ett par). Vi köpte akvariet begagnat och då fanns svärdfiskhonan, koppartetrorna och bottenfisken (+ några till som tyvärr har dött). Hur som helst så har svärdfiskhonan börjat vakta "sitt" akvarium så till den grad att platyhanen knappt får röra sig alls, så fort han vill äta eller bara simma runt är hon på honom direkt. Måste vi välja bort någon av fiskarna? Kan det bli bättre om hon får en kompis hon med Ja som ni märker är vi nybörjare och försöker lära oss så mycket vi kan. Sonen är 13 år och tar hand om sitt akvarium mestadels själv men jag måste ju dit och bry mig lite då jag tycker det är roligt Jag tycker att svärdfiskhonans beteende blev värre när sonen köpte nya större växter men det kanske bara är inbillning.
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

ballt.. jag vill också ha en svärdfisk!

tror du menar svärdbärare? men bra sätt att få in folk i tråden iaf..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

Kommentar

• Mumin
      • October 2007
      • 3837

Ja, det kan vara så att hon skulle må bättre med en hanne och en hona till. Pröva och se, oftast är lösning enkel.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

Kommentar

• MammaLena
        • March 2011
        • 15

ha ha ha ja självklart är det en svärdbärare men en svärdfisk skulle inte vara helt fel det heller

Tack - vi provar att skaffa henne kompisar så kanske hon blir en glad svärdbärarhona istället

Kommentar

• MammaLena
          • March 2011
          • 15

Ja nu jagar hon ju inte bara platyhanen i alla fall, nu har hon 2 andra hon också jagar - surfisk där

Kommentar

Arbetssätt...