"54Liter-U-Akvarium-Beta 1.0"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinJ
    • January 2007
    • 251

    "54Liter-U-Akvarium-Beta 1.0"

    "54Liter-U-Akvarium-Beta 1.0"
    Först och främst måste akvariet ha ett snyggt namn ju.

    Tanken med U akvariet är att det ser ut som ett U när man titta på det framifrån. Jag har alltid velat göra ett sådant akvarium och nu blir det en mindre model som prototyp (Beta 1.0).

    Akvariet kommer att ha en frigolit bakgrund som ser ut som ett berg med inbyggd pump och doppvärmare. Längst till vänster kommer det ligga en tunnare sten vågrätt som delar upp akvariet i två delar, samt vågrätt frigolit med torv och sand på som det ska sticka ut rötter ifrån.

    Nu kommer avkariet få en öppen del, en grott del, ett stup och en högre avdelning. "54Liter-U-Akvarium-Beta 1.0"

    Här är ritningen som jag har gjort: http://img230.imageshack.us/i/akvariumritning.png/

    Uppdatering: Det som har gjort är att ha tagit bort den gammla bakgrunden ur akvariet och nu sitter jag och försöker få bort silikon utan bra resultat. Har pillrat med mora kniv, filékniv och hällt på sprit. Men det går inte bort. Jag har tittat på medel som ska ta bort silikon men de är många gånger dyrare än silikonet och det finns risk få en läcka senare. Har ni några förslag på hur jag får bort silikonet lättare?
    Fish go moo
  • cirs
    • May 2009
    • 48

    #2
    Rakblad är det bästa och enklaste.
    Sen vill vi se bilder

    Kommentar

    Arbetssätt...