Oh...vad spännande! Lycka till!
310 liters odlingskar
Kollaps
X
-
-
Grattis!! Hur ser äggen ut??
Vad har du för filter/pump till ditt kar??Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Små runda vita bollar, ska ta kort sen och visa när den andra datorn vill sammarbeta. Ett bottenfilter, en uv innerfilter pump och ett vanligt innerfilter.
Men äggen ligger i en yngelkasse med syresten i.Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkorKommentar
-
Kan du ta kort på ditt kar med filt och pump?
Vad har du för innerfilter?Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
[ATTACH]22701[/ATTACH]Uv filter och am-topinnerfilter
[ATTACH]22702[/ATTACH]uv filter och am-top Den vita nätpåsen är för att ynglen inte ska fastna, hade nätstrumpa innan men då kom det inte in någon större smuts så jag provar detta, ska sy en svart imorgon istället som blir lite diskretare.
[ATTACH]22703[/ATTACH]Tyvärr så är bottenpumpen väl dold så kortet blev inte bra, det är en maxi jet pump som sitter där nu och som kommer att bytas i morgon eftersom att jag har fått hem min nya pump, och är flåset tillräkligt tar jag nog bort am-toppen, eller uvfiltret och sparar på den, har inte bestämt mig riktigt ännu.
[ATTACH]22704[/ATTACH]Karet i helhet för någon dag sen.
[ATTACH]22705[/ATTACH]Adolfoi ägg från i nattDet finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
Lägger de ägget på glaset?
Finns det inte risk att andra fiskar mumsar i sig detta?
Tack för att du skickade en bild på dina pumpar
Vad är det för märken på pump bild nr 1
De långa bladen som ser ut som svärdplanta på helhetsbilden (h.ö kanten av bildet) Vad heter den växten?Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Dom lägger ägg lite överallt så man får plocka dom och lägga dom i en yngelkasse eller burk. Annar blir dom uppätna av dom flesta sorters fiskar.
Uni filter uv750 heter den till vänster och am-top 800 heter den till höger.
Vet ej vad svärdplantan heter frågade på z och fick vete att det var en svärdplanta sen har jag inte hunnit kolla upp det mer.Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
det var roligt att du fått ågg från dina adolfi, hoppas att det blir några yngel nu
.
MVH macke_fiskKommentar
-
Ja äntligen det har jag väntat på längeväntar spänt men vet ej hur många dagar adolfoiäggen tar, har märkt att det är olika många dagar för kläckning mellan olika sorters pansarmalar
Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
jaså, trodde att det var lika för att alla pansarmalar när det gällde kläckningstiden. jag har aldrig fått yngel, har bara fått ägg men aldrig hunnit ta bort äggen innan de blivit uppätna.
MVH macke_fiskKommentar
-
Dom äggen som varit mindre som metall, albino gick fortare att kläcka fram än dom fläckiga pansarmalarna som var större ägg, men i gengäld så var ynglen större när dom väl kläcktes.Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
-
-
Kommentar
-
Inte speciellt om man vet hur man ska göra, men man ska räkna med en del svinn.
Läs i denna tråden http://www.zoopet.com/forum/showthre...ansarmals%E4ggså får du många goda råd, och undrar du mer så är det bara att frågaDet finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
Kommentar