310 liters odlingskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    Ursprungligen postat av solis
    Har hunnit pilla lite i karet ikväll, men får ge upp nu jag har lite sysslor att göra innan sängen och sen kan man ju gå förbi och titta och planera lite med
    Den stora roten jag satt i hittade min lilla son i lagan, han orkade inte bära någon större så den passade bra, den stora roten vi hittade där har ju fått komma i stora karet och det var den stora sonen som hittade den.
    Ge gärna tips på vad som ser konstigt ut(förutom roten som flyter i ytan den skulle stoppa mina musselblommor från att flyta iväg nu när den ändå är flytande
    Lite tips på vad som kanske fattas, mer växter kommer i när jag fortsätter ivarjefall, och fiskar droppar jag i hela tiden, jag vet man ska ta det lugnt men det karet som dom är i är inte heller inkört så då är det lättare att ta det lugnt och hålla koll i detta istället för att det blir en spik i det lilla karet(helst nu när där är palett bäbisar).
    Så här ser det ut just nu ivarjefall
    [ATTACH=CONFIG]46822[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46823[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46824[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46825[/ATTACH]

    Ser bra ut! Fortsätt så.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      Tackar, kul med lite peptalk
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • hult87
        • February 2010
        • 1287

        ser ju riktigt snyggt ut vad tror du om lite nålgräs längs med gramrutan från mitten och åt höger, då har du fortfarande fri sandyta till vänster om mitten och lite gräsmatta, tycker nålgräs är grymt snyggt att ha i fram tror du?

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          Har provat nålgräs i detta karet innan och det förökade sig inte tror t.o.m det försvann bit för bit, men nu är förustättningarna kanske lite annorlunda, hittar jag det i affärern igen ska jag prova det, kanske att det ligger någon tuss i 100 litaren.

          Tackar och tack för bollandet och skrivandet, det är sånt som håller tråden igång
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • ToveTott
            • July 2007
            • 558

            Så snyggt!
            Biolog men inte allvetande

            102L
            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              Tackar, själv är jag bara lite halvnöjd, får se hur det blir efter dagens pill, kort kommer nog med
              Kul att du också hänger med forfarande
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • hult87
                • February 2010
                • 1287

                Ja utan respons är det ju inte skoj med en projekttråd sen är det ju roligt att diskutera med andra om sina kar, alla går ju olika idéer och ser karet anorlunda, själv tycker jag man lätt blir hemmablind med sitt diet kar, då är det roligt att veta hur det uppfattas utifrån :-D

                Kommentar

                • Anki L
                  • August 2011
                  • 606

                  Intressant tråd! Har själv just nu ett gäng små Ancistrus. Första kullen som klarat sig så länge (antagligen för att mina nya Botior är så små än så länge). De börjar nu se ut som malar och jag hoppas de klarar sig. Man blir själv sugen på att ha ett odlingskar.
                  350 l

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    Och samma växter jämt, nya ideer är alltid välkomna, jag är tacksam för både ris och ros

                    Välkommen till min tråd och till zoopet avions och grattis till malarna, jag har själv malbäbisar i ett annat kar, både guld och bruna, dom är nog bara typ 2 veckor gamla så dom är inte stora men riktigt söta, det är nog två olika kullar för storleken skiljer.
                    Hur stort kar har du?
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      Har satt i lite till idag och köpte en ny pump och satte i med, så nu är det lite mer flås i karet, fick däremot sänka den nya för det fräste runt sanden helst nu när det inte är så tillväxt ännu, har även hällt i fm och flyttat hit nästan alla fiskar som är i 100 litaren, vill inte fortsätta där för paletterna är ute och vallar ynglen och alla är mer eller mindre stressade där just nu + att det även har blivit nitrit i det lilla karet villket inte förvånar mig ett dugg med alla dom fiskarna
                      Ska snart ta upp pumpen i 600 litaren och krama ur skit i båda karen och hoppas på att det hjälper till lite fortare och så får ju dom något att äta med
                      Men det lär ju bli skitigt
                      Klicka på bilden för större version

Namn: P1220998.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,7 KB
ID: 2135266Klicka på bilden för större version

Namn: P1230002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,3 KB
ID: 2135267Har hällt i fm idag med så därför är det dimmigt igen
                      Klicka på bilden för större version

Namn: P1230001.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,6 KB
ID: 2135268
                      Klicka på bilden för större version

Namn: P1230003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,8 KB
ID: 2135269100 litaren nu en väldans röra
                      Filmer på paletterna med yngel


                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • Anki L
                        • August 2011
                        • 606

                        Typiskt...hann inte mer än skriva inlägget förrän malbebisarna skrämdes iväg åt alla håll av en Molly (pappan var iväg en sväng) och nu jagar mina scalarer för fullt. Fast så är det ju när man inte har dom i ett eget yngelkar.*suck* Hoppas nån kommer att klara sig iallafall.
                        Solis...har ett 350 l akvarium.
                        350 l

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          Trist men några hinner förhoppningsvis gömma sig, jag har fått många kullar i det stora karet och där har varit många stora fiskar där och ändå har några klarat sig.
                          Odlingskar är bra att ha.
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • Anki L
                            • August 2011
                            • 606

                            Tack! Då lever vi på hoppet!
                            350 l

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              Japp det är det sista dom kan ta ifrån en
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                Ursprungligen postat av solis
                                Har satt i lite till idag och köpte en ny pump och satte i med, så nu är det lite mer flås i karet, fick däremot sänka den nya för det fräste runt sanden helst nu när det inte är så tillväxt ännu, har även hällt i fm och flyttat hit nästan alla fiskar som är i 100 litaren, vill inte fortsätta där för paletterna är ute och vallar ynglen och alla är mer eller mindre stressade där just nu + att det även har blivit nitrit i det lilla karet villket inte förvånar mig ett dugg med alla dom fiskarna
                                Ska snart ta upp pumpen i 600 litaren och krama ur skit i båda karen och hoppas på att det hjälper till lite fortare och så får ju dom något att äta med
                                Men det lär ju bli skitigt
                                [ATTACH=CONFIG]46833[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46834[/ATTACH]Har hällt i fm idag med så därför är det dimmigt igen
                                [ATTACH=CONFIG]46835[/ATTACH]
                                [ATTACH=CONFIG]46836[/ATTACH]100 litaren nu en väldans röra
                                Filmer på paletterna med yngel


                                http://www.youtube.com/watch?v=ycqEZtEU3Ss
                                Kul ar´tt se föräldrar med yngel.
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...