Mitt 600 liters, sätt i vad du tycker om projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #31
    Dina fiskar måste trivas
    Du har gott om gömställe och mycket växter ... och du har en del levandefödare (som jag gillar skarpt )
    / dtoppen /

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #32
      Tackar för det macke, jag har faktiskt 2 av algätarna och haft dom sen dom var små, tror att det är hane och hona men jag vet inte säkert jag är i varjefall väldigt glad i dom.
      Dom är runt 15 cm långa.
      Klicka på bilden för större version

Namn: P1040130.jpg
Visningar: 2
Storlek: 154,1 KB
ID: 2108339

      Klicka på bilden för större version

Namn: P1040134.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,1 KB
ID: 2108340

      Klicka på bilden för större version

Namn: P1040502.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,2 KB
ID: 2108341
      Och rödtoppen jag tror också att dom trivs som fisken i vatten, jag har även många dolda gömställen på baksidan som inte syns men uppskattas, villka levandefödare är du särskilt förtjust i?
      Dom som är i karet är hemma odlade.
      Senast redigerad av solis; 23 July 2009, 22:18.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #33
        Jag skulle kunna skriva mycket om både fiskval och div inredning!

        Men som du säger, "varför göra som alla andra" och det är helt ok!

        Jag skriver detta är för att jag tycker att du har lyckats förbaskat bra med ditt kar, det är jättefint
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #34
          Tack det var roligt att höra nu kommer jag att få en jätteskön sömn inatt med så många positiva feedbacks
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #35
            Tittade en gång till på bild ett och funderade över vad som gör att det tilltalar mig så mycket.

            Jo, det är att du har vågat att sätta höga växter långt fram, det ger ett djup i karet. Inte många som testar detta, men det kräver ett ganska stort kar för att det ska fungera.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #36
              Gillar faktiskt de flesta levandefödare (fast ibland tycker jag att mina dvärgtandkarpar är lite tråkiga - de är ju inte som de andra levandefödarna).
              Du har en bild på en jättefin "musse pigg" platy
              / dtoppen /

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #37
                Jag gör det nog mycket för fiskarna, men även att det ger lite känsla av att sitta inne i vassen och studera, samtidigt som det inte blir allt i bakgrunden. Har faktiskt inte tänkt på det så mycket förrän du skrev det,har så i många kar.

                Mussepiggen med den rosa färgvarianten var min sons val, villken jag tycker är fin men jag ville hellre ha den röda varianten för den var mer intensiv men det kvittar för fina var ju båda.
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Matuski
                  • November 2008
                  • 130

                  #38
                  Tycker det här är ett av de finaste karen jag sett. Det ser väldigt naturligt ut på något sätt
                  125-liter Juwel Rio, Projekt Miljon - under transformering!
                  10-liter yngelakvarium(kylskåpslåda Ô.o) - under uppstart/transformering!

                  Kommentar

                  • MissB
                    • May 2009
                    • 502

                    #39
                    Mycket snygg akvarium!!

                    Kommentar

                    • AqÛa Mast3r
                      • July 2009
                      • 23

                      #40
                      Väldigt fint, ska göra en sandlåda till mina Albinomalar nu ;>
                      BlubBlub

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        #41
                        Tack det var riktigt roligt att höra att ni tycker om karet, har tittat lite idag och är faktiskt ganska nöjd själv, bara något ställe som ska fixas till.

                        Roligt att insperara till pansarmals sandlåda det kommer verkligen att uppskattas av dom, och även andra fiskar.
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • rödtoppen
                          • June 2006
                          • 3148

                          #42
                          Ursprungligen postat av solis

                          Mussepiggen med den rosa färgvarianten var min sons val, villken jag tycker är fin men jag ville hellre ha den röda varianten för den var mer intensiv men det kvittar för fina var ju båda.
                          Din son har bra smak
                          Ångrar att jag inte köpte någon med lite mer ovanlig färgteckning - det blir väldigt mycket orange i karet med oranga/röda svärdbärare och platy.
                          Tyckte din mussepigg såg väldigt fräsch ut i färgerna
                          / dtoppen /

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            #43
                            Det jag blev mest förvånad över av hans val är att hans favoritfärg är rött men det var denna han skulle ha
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • Christerhedberg
                              • August 2008
                              • 624

                              #44
                              Härligt akvarium Inte speciellt många som lyckas med så snyggt. Du kanske har fått höra det många gånger men det var riktigt häftigt när du hade många olika landskap i samma tank. Själv har jag alltid tyckt att det har varit snyggt med ett ända "tema" i akvariet för snyggast möjliga. Men jag tror jag ändrar min åsikt lite nu ^^
                              Har aldrig sett så många fler akvarium som har varit så väl inrett.

                              Lycka till med akvariet

                              Mvh Christer Hedberg

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                #45
                                Ursprungligen postat av Christerhedberg
                                Härligt akvarium Inte speciellt många som lyckas med så snyggt. Du kanske har fått höra det många gånger men det var riktigt häftigt när du hade många olika landskap i samma tank. Själv har jag alltid tyckt att det har varit snyggt med ett ända "tema" i akvariet för snyggast möjliga. Men jag tror jag ändrar min åsikt lite nu ^^
                                Har aldrig sett så många fler akvarium som har varit så väl inrett.

                                Lycka till med akvariet

                                Mvh Christer Hedberg
                                Ingen kan väll få nog av berömoch det är alltid roligt att få någon att ändra sin åsikt liteoch jag tackar även för berömet jag svävar på små för att så många tycker om mitt kar även fast jag gör som jag själv vill och man blir så glad av att höra det
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...