två nya projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Fint du har fått i karet, det var roligt att se hur mårten kämpar för sina ägg i en förliten kokosnöt men då får du verkligen se hur han arbetar
    roligast var ju när hela kokosnöten guppar upp och ned presis som den lever.
    Kul att du fått ägg med dina rödjuvelciklider
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • JacobT
      • January 2009
      • 573

      snyggt
      ><(((*>
      *> MVH jacob
      ><(((*>

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Tack tack
        Såg att Mårten var i coconöten imorse och nu innan lampan släcktes.

        Hur ofta bör man mata fiskarna nu när de börjar leka och snart får yngel?
        En gång om dagen med frysfoder?
        Samma sak gäller Mårten om det nu blir ägg.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • Andrém
          • October 2009
          • 1247

          Ursprungligen postat av Nubi
          Tack tack
          Såg att Mårten var i coconöten imorse och nu innan lampan släcktes.

          Hur ofta bör man mata fiskarna nu när de börjar leka och snart får yngel?
          En gång om dagen med frysfoder?
          Samma sak gäller Mårten om det nu blir ägg.
          Varför skulle du mata mindre? Jag matar lika mycket trots yngel, visserligen så räknar jag med att 1 fisk inte äter lika mycket men 1 fisk på 15 är inte så mycket så maten går fortfarande åt. Kanske jag som har helt fel tankesätt men

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Frågan är jag bör mata mer med frysfoder. Jag matar inte varje dag med frysfoder. Mina fiskar får varje dag flingfoder blandat med granulater, varannan dag får de frysfoder. Det är aldrig mat som går till spillo i mina kar
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Andrém
              • October 2009
              • 1247

              Ursprungligen postat av Nubi
              Frågan är jag bör mata mer med frysfoder. Jag matar inte varje dag med frysfoder. Mina fiskar får varje dag flingfoder blandat med granulater, varannan dag får de frysfoder. Det är aldrig mat som går till spillo i mina kar
              Aha, men vad jag har förstått ifrån mina fiskar så äter dom inte mat dom inte får plats med (logiskt) så det borde väl gå bra med din nuvarande rutin eller hur? Om det är ynglen du tänker på så lär ju dom inte få plats med en larv t.ex i munnen på ett tag i allafall. Ursäkta om jag missförstår dig helt

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                nej nej, jag tänker på de andra fiskarna, så de låter bli mina yngel. har Artemia som jag slänger ner till fiskarna när de har yngel.
                "mata mer så att fiskarna inte ger sig på yngel" det har jag läst på flera ställen.
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Andrém
                  • October 2009
                  • 1247

                  Ursprungligen postat av Nubi
                  nej nej, jag tänker på de andra fiskarna, så de låter bli mina yngel. har Artemia som jag slänger ner till fiskarna när de har yngel.
                  "mata mer så att fiskarna inte ger sig på yngel" det har jag läst på flera ställen.
                  Jahaaaaa! Då missförstod jag dig helt, dumt av mig att skriva något då jag inte ens har haft yngel ännu men nu förstår jag hur du menar och tyvärr kan jag inte säga något för jag saknar erfarenhet av det så jag vet inte exakt hur det skulle gå. Finns det ingen chans att dom kan vara i ett eget lite akvarium? Annars så löper dom väl alltid lite risk att bli mat, oavsett.

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Med tanke på att de är duktiga på att vakta sina ägg så tror jag de är super duktiga på att vakta sina yngel, redan nu har de ena hörnet av akvariet för sig själva och skyll dig själv om du råkar simma för nära deras revir! Inga fiskar är i närheten och neontetrorna stimmar väldigt fint! *skratt*

                    får se hur det slutar, Kanske att man slänger ner alla andra fiskar till 310l som nästan står "tomt".
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Andrém
                      • October 2009
                      • 1247

                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Med tanke på att de är duktiga på att vakta sina ägg så tror jag de är super duktiga på att vakta sina yngel, redan nu har de ena hörnet av akvariet för sig själva och skyll dig själv om du råkar simma för nära deras revir! Inga fiskar är i närheten och neontetrorna stimmar väldigt fint! *skratt*

                      får se hur det slutar, Kanske att man slänger ner alla andra fiskar till 310l som nästan står "tomt".
                      Jo, det borde ju inte vara någon fara om det är föräldrar/förälder som vaktar ynglen men man kan ju aldrig vara för säker beror ju på hur många yngel du vill ha kvar etc men jag tror nog att föräldrarna/föräldern kan klara av alla yngel själv.

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Dessa ciklider tvivlar jag inte på att de inte kan ta hand om sina yngel. Däremot är jag tveksam på kakaduorna. Detta är 2.a gången de äter upp sina yngel. Får se vad jag gör....
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Min Mal Mårten han ger sig inte, han har gjort ett försök till att locka in sin tjej i en nöt, som jag visat bilder på, igå var han där igen...han är envis som bara den!!!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            Ursprungligen postat av Nubi
                            Min Mal Mårten han ger sig inte, han har gjort ett försök till att locka in sin tjej i en nöt, som jag visat bilder på, igå var han där igen...han är envis som bara den!!!
                            Hoppas han lyckas denna gången
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              hahaha, i den cocosnöten får inte HON plats i *fniss*
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                Ursprungligen postat av Nubi
                                hahaha, i den cocosnöten får inte HON plats i *fniss*
                                Du kan inte vara för säker
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...