två nya projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    Jag blev verkligen inspirerad av ditt 310L akvarium. Fick mig vilja att göra mig av mina vrak och införskaffa ett par stora rötter och göra liknande dom du har gjort. Snyggt gjort!

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av Andrém
      Jag blev verkligen inspirerad av ditt 310L akvarium. Fick mig vilja att göra mig av mina vrak och införskaffa ett par stora rötter och göra liknande dom du har gjort. Snyggt gjort!
      TACK! tycker jag du ska göra!
      Finns många många gömställen vilket inte syns på bilden, men märks när man ska fånga in en firre, speciellt malarna.
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        Ursprungligen postat av Nubi
        TACK! tycker jag du ska göra!
        Finns många många gömställen vilket inte syns på bilden, men märks när man ska fånga in en firre, speciellt malarna.
        Kan tänka mig. Vraken har en hel del gömställen och vraken är relativt stora (nästan 30cm höga) men det du har gjort ser så otroligt snyggt ut samt att du har en hel del saker där fast det syns inte alls som om det är "fullt".

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Vad menar du med Vraken? Nyfiken, har du bild på ditt Vrak
          Jag blir nog nöjd med mitt kar när fler fiskar flyttat in och jag fått ordning på inredningen Alla flytväxter ska flytta
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Andrém
            • October 2009
            • 1247

            Ursprungligen postat av Nubi
            Vad menar du med Vraken? Nyfiken, har du bild på ditt Vrak
            Jag blir nog nöjd med mitt kar när fler fiskar flyttat in och jag fått ordning på inredningen Alla flytväxter ska flytta
            Menade vraken som jag har här är 2 bilder på akvariet som jag tog igår (ursäkta dåliga kvalitén).




            Vad kostade dina rötter? Dom har jag sett har inte varit i närheten av så stora som dina rötter är. Kommer förmodligen försöka leta fram några stora rötter och göra en stor om-inredning nästa gång plånboken tycker att det är dags

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Vilken rolig vrak du har!! Jag är inne på att göra ett plojkar.
              Jag skulle nog ha gjort något ploj av det vraket.

              tex. Köpa rötter i olika storlekar och plocka stenar ute, sen köpa valliserior, fler lättskötta växter (Vet att Solis här på zoopet säljer en massa växter ) och plantera växterna tätt tätt omrking vraket, så man får en känsla av att vraket har legat där i 100år. Kanske fler platta stenar som gör små grottor och som vraket står på, så det ser ut som naturlig trappa till vraket *leR* men sån e jag.

              hur många liter är karet på?
              Senast redigerad av Nubi; 02 November 2009, 14:20.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Andrém
                • October 2009
                • 1247

                Jo, som du beskriver är ju planen att försöka göra det, men det är svårt att lindra fast växterna då hålen i vraket kan vara långt ifrån varandra och så. Fiskarna verkar tycka det är lite små roligt att simma ut och in ibland och så men jag undrar ifall lite mer naturligt inte är det "snyggare" sättet att gå. Kanske det behövs mer växter, man såg ju skillnaden när du hade mer växter i ditt akvarium jämfört med början.

                Akvariet är på 400L så det finns en helt del utrymme.

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ohj! här trodde jag det var ett 70 eller 150l kar *ahahha* vad man blir lurad av kortet. Du har yta att röra dig på
                  Kanske kortsidorna med långa valliserior och sen blir det kortare växter till mitten

                  Anubis är bra att sätta fast på vraket, och det sätter du fast lättas med fiskelina=)
                  ormbunke, vad de nu heter, de är snygga att sätta fast på rötter och vrak

                  oh! nu vart jag genast inspirerad igen TACK!!!
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Andrém
                    • October 2009
                    • 1247

                    Haha, ja bilderna visar inte den sanna storleken ^^ det kanske bara gäller att flytta runt lite på något av vraken eller något. Just nu försöker jag planera in ett storköp av växter för att inreda bakgrunden och även lite på sidorna för där känns det väldigt tomt. Kanske någon rot till för jag har bara 1 för tillfället och ditt såg så coolt ut med alla rötterna.

                    Har du satt fast växter till rötter? måste man inte ha roten på växten i sanden eller hur funkar det?

                    Vad kul att du blir inspirerad av mig med, haha, kunde aldrig trott att jag skulle ge inspiration till någon ^^

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Växter med gröva rötter som typ javabunke (glömmer bort vad de heter) eller anubis kan man knyta fast på rötter. De trivs bäst där
                      Valliserior går inte lika bra, har provat och de förmultnar, så de ska ner i gruset
                      Gröva rötter = går bra att sätta fast på rötter
                      smala rötter = i gruset
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        Villken tur att du provade en ny lampa, där är en ny låda med grönt på väg till dig nu.
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          hihi =) ett skepp kommer lastad till miiiiig *dansar*
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Andrém
                            • October 2009
                            • 1247

                            Oh, så det är bara att knyta fast roten vid skeppet och så växer den där då? men hur tar den näring om den inte sitter fast i sanden/jorden? Ska ta och skissa upp lite hur jag kan ta lite av ditt akvarie och inreda det fast med mina vrak

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av Andrém
                              Oh, så det är bara att knyta fast roten vid skeppet och så växer den där då? men hur tar den näring om den inte sitter fast i sanden/jorden? Ska ta och skissa upp lite hur jag kan ta lite av ditt akvarie och inreda det fast med mina vrak
                              Det ser jag fram emot med spänning! *hihi*
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Lite bilder på 255l
                                Kanske inte de Snyggaste bilderna, men man ser ialf att det finns lite växter, rötter och lite fiskar med på bilden


                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3949.jpg
Visningar: 2
Storlek: 96,5 KB
ID: 2110872

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3954.jpg
Visningar: 1
Storlek: 128,5 KB
ID: 2110873

                                Malen Olivia =)
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3943.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,9 KB
ID: 2110874

                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC08357.jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,5 KB
ID: 2110875
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...