två nya projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    i 225l finns ett hörn som mina ancistrus har blivit förtjusta i.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      shit va snygga bilder du tar!!! mittenbilden är riktigt snygg Vad heter den?
      Du tappade inte kameran i vattnet sen?
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ursprungligen postat av karrokaja
        shit va snygga bilder du tar!!! mittenbilden är riktigt snygg Vad heter den?
        Du tappade inte kameran i vattnet sen?
        Är du ironisk nu. Nope kameran är utanför karet *skratt*
        Menar du musselblomman? -vet du vad den andra sortens av musselblomma heter??
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          nej gud i london detta är blodigt alvar kära du. bilderna är väldigt stämmningsfulla tycker jag
          Musselblomma...finns det 2 sorter?
          Hörde att dom inte tål kondensdroppar från glaset... stämmer det?
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            225l
            Denna del verkar vara popis bland malarna
            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC08072.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,7 KB
ID: 2109798

            Hitta malen
            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC08082.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,6 KB
ID: 2109797


            Något annat som är roligt
            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC08037.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,7 KB
ID: 2109796
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av karrokaja
              nej gud i london detta är blodigt alvar kära du. bilderna är väldigt stämmningsfulla tycker jag
              Musselblomma...finns det 2 sorter?
              Hörde att dom inte tål kondensdroppar från glaset... stämmer det?
              Ja det kan stämma. I mitt 225l finns det bara ett täckglas och de blommornas blad där har inte varit lika gula i vissa blad som de i mitt 310l där jag måste ha täckglas över hela karet.
              Jag tror mycket har å göra med hur nära lysrören ligger vattenytan oxå.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Malarnas ställe verkar mysigt, det ska tydligen vara en mal på mitten bilden? jag ser den INTE!
                Men shit va mysigt!! jag älskar att plocka svamp!!!
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Ja det kan stämma. I mitt 225l finns det bara ett täckglas och de blommornas blad där har inte varit lika gula i vissa blad som de i mitt 310l där jag måste ha täckglas över hela karet.
                  Jag tror mycket har å göra med hur nära lysrören ligger vattenytan oxå.
                  Jag köpte musselblomma för längesen och killen i affären sa att dom inte tål kondensdroppar från glaset.
                  Mina ytväxter blir också gula i bladen men det är bara dom stora som gulnar.
                  Tror också att det beror lite på hur nära rören sitter...
                  För dom verkar söndertorkade där det är gult.
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    Gillar dina kar speciellt rötterna och hur de ligger, malen ser ut att trivas bra på roten, tycker det är där de ska sitta när de inte jobbar.

                    Lite att förbättra. 225 l, om du slarvar med vattennivån har du snart en rand du inte får bort.
                    310l , om du ska få Rotala rotundifolia (tror det är den)

                    att trivas så får du nog minska lite på flytväxterna

                    förslag: Se om du kan plantera något så man ser tekniken mindre.
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Jag hoppas de trivs bra Promiss malen är där, mitten av roten, han är väldigt kamuflerad

                      Tror att kakaduorna kommer att ta över den delen, för nu håller honan på och simmar in och ut ur rötterna.

                      Håller du inte med om att det fattas papegojblad i detta kar
                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC08115.jpg
Visningar: 2
Storlek: 127,2 KB
ID: 2109799
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av karrokaja
                        Jag köpte musselblomma för längesen och killen i affären sa att dom inte tål kondensdroppar från glaset.
                        Mina ytväxter blir också gula i bladen men det är bara dom stora som gulnar.
                        Tror också att det beror lite på hur nära rören sitter...
                        För dom verkar söndertorkade där det är gult.
                        Exakt, jag försöker hålla ett höa på de som har lite längre blad....fan måste ta kort på båda sorterna så du förstår vad jag menar.
                        Brb!
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av flygrc
                          Gillar dina kar speciellt rötterna och hur de ligger, malen ser ut att trivas bra på roten, tycker det är där de ska sitta när de inte jobbar.

                          Lite att förbättra. 225 l, om du slarvar med vattennivån har du snart en rand du inte får bort.
                          310l , om du ska få Rotala rotundifolia (tror det är den)

                          att trivas så får du nog minska lite på flytväxterna

                          förslag: Se om du kan plantera något så man ser tekniken mindre.
                          Tack!
                          Jag gillar mina rötter med! Jag vill ha mycket rötter och många naturliga gömställen tack vare rötternas placering osv. Jag väntar på mer java och svärdsplantor och valiserior

                          Det roliga med mina Rotala rotundifolia är att de blir jätte långa tack vare musselblommorna. Nu har jag flyttat på dessa växter med flit för att de ska söka sig upp till ljuset och då ser man inte pumpen så bra.
                          Håller med om att det är trist när man ser pumparna, men innan växterna tar sig och döljer all teknik så får de se ut så där...men det dröjer nog någon vecka eller två innan de når vattenytan igen

                          Vad menar du med "225 l, om du slarvar med vattennivån har du snart en rand du inte får bort".
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ska du ha papegojblad i karen med ytväxter så måste lägga dom så att dom inte skymmer ljuset för papegojbladen, dom kräver nämligen mycket ljus för att se så där magiskt rosa-röda ut
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              Ursprungligen postat av Nubi
                              Tack!
                              Jag gillar mina rötter med! Jag vill ha mycket rötter och många naturliga gömställen tack vare rötternas placering osv. Jag väntar på mer java och svärdsplantor och valiserior

                              Det roliga med mina Rotala rotundifolia är att de blir jätte långa tack vare musselblommorna. Nu har jag flyttat på dessa växter med flit för att de ska söka sig upp till ljuset och då ser man inte pumpen så bra.
                              Håller med om att det är trist när man ser pumparna, men innan växterna tar sig och döljer all teknik så får de se ut så där...men det dröjer nog någon vecka eller två innan de når vattenytan igen

                              Vad menar du med "225 l, om du slarvar med vattennivån har du snart en rand du inte får bort".
                              Jo men blir det några blad kvar på dom? när mina står skuggigt blir de apfula.

                              Saknas några liter i karet, kollar man på blocket finns det många kar med permanent kalkrand
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Fel bild
                                Jag är inte 100 på att få alla bilder i rätt ordning, men det kommer *leR*
                                Jag menar 225l. Mycket ljusare kar med mindre musselblommor.

                                Funderar på att ha asolene spixi snäckor i 310l. De ska vara jätte duktiga på att äta alger. Vad händer när alger tar slut? Ger de sig på växter då?

                                Det latinska namnet på musselblomman jag har i 225l = Pista stratiotes.
                                Jag googlade vidare och såg att de jag trodde var musselblomma är tydligen "jätteandmat". Kan det stämma?
                                Senast redigerad av Nubi; 13 September 2009, 20:00.
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...