54 liters räk-projekt med slimline.
Kollaps
X
-
-
Det är ett utomordentligt bottensubstrat som heter Aquaclay - man kan likna det vid Lecakulor - som man bl.a. lägger i krukor och rabatter för dränering - fast aquaclaykulorna är mycket mindre - ett par mm. i storlek bara.
Med ett enkelt bottenfilter i karet tjänar detta substrat som ett enda stort filter i sig - växterna växer som "galna" och kornen, med sin genersösa "ytbildning" gör att goda bakterier finner en makalös miljö att frodas i - med andra ord fröjdas räkor och växter i denna substratmiljö - och vet inget annat än att växa, föröka sig... och trivas!Kommentar
-
Det är ett utomordentligt bottensubstrat som heter Aquaclay - man kan likna det vid Lecakulor - som man bl.a. lägger i krukor och rabatter för dränering - fast aquaclaykulorna är mycket mindre - ett par mm. i storlek bara.
Med ett enkelt bottenfilter i karet tjänar detta substrat som ett enda stort filter i sig - växterna växer som "galna" och kornen, med sin genersösa "ytbildning" gör att goda bakterier finner en makalös miljö att frodas i - med andra ord fröjdas räkor och växter i denna substratmiljö - och vet inget annat än att växa, föröka sig... och trivas!jag ska nog ta o kolla in detta lite närmare!
455 L VäxterKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Kommentar
-
så skönt för dig
det blev en säck med 25 kilo sand från Jula idag för 49 kr ! riktigt finkornig fin sand faktiskt!455 L VäxterKommentar
-
njaaa inte än!köpte ju sliimline idag med ju
eller ja slimlinen va liiiite för dyr i mitt tycke i zooaffären, men dom sålde väldigt liknande bagrunder gjorda av SH-aqua väldigt billigt, 2 st 50x55 cm plattor för 399 kr!! Ordinarie pris 479 kr STYCK
så jag har suttit ikväll o skärt ut o passat in och limmat dit en av plattorna! iaf, den som sitter på ena kort-kanten så att säga, akvariet ligger på högkant inatt med tyngder på den ditlimmade bagrunden så att det får härda tills imon då jag tar biten som ska sitta på bakrutan (:
och sen fortsätter jag så med en bit om dagen tills på torsdag borde det bli va? det är sammanlagt 4 bitar (:
så på fredag kväll så kommer det komma bilder på karet när allt är ditlimmat och jag har hällt i sand!
kom ihåg mina vänner!" Målet är ingenting, vägen är allt! "
här är lite bilder på 2 av plattorna någorlunda inpassade (: batteriet tog slut i kameran efter att dessa bilder togs! >_<
lovar att hålla alla uppdaterade
bara att smäcka dit kanske??, fick en cool idé på typ "nedanför en bergsvägg-akvarium"
2 utav bitarna utskurna iallafall (:
hoppas ni tycker det blir fint (:455 L VäxterKommentar
Kommentar