Mitt 720L hav !_!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenkeP
    • January 2009
    • 886

Ser bra ut Markus..
    Ang. malen, har ingen aning om vad det kan va, men här är en bra sida om du vill leta.. http://www.transfish.de/L1-25.html Jag tycker den sidan funkar bra iafl, möjligt att GOC är bättre?

Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

Kommentar

• Markus1984
      • November 2008
      • 2606

Ursprungligen postat av HenkeP
      Ser bra ut Markus..
      Ang. malen, har ingen aning om vad det kan va, men här är en bra sida om du vill leta.. http://www.transfish.de/L1-25.html Jag tycker den sidan funkar bra iafl, möjligt att GOC är bättre?
      Hej Henke!

Jag har fått några "proffsutlåtande" på denna mal, och dom säger att det är någon form av blandning, själv tycker jag den är väldigt lik gamla hederliga Hypostomus Plecostomus.

P.S Angående dina Aponogeton Alvaceus och Nymphaea Lotus så har min lokala affär dom inne. Fortfarande intresserad av dessa plantor?

/M
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

Kommentar

• Metalfrenzy
        • January 2009
        • 199

malen är väldigt lik mina större glassugare jag har också kollat vad det kan vara för variant, för de hängde med karet när jag köpte det. Är det så att mönstret på kroppen lite mer distinkt på din också?
        Nu är det bara att njuta!

Kommentar

• Markus1984
          • November 2008
          • 2606

Ursprungligen postat av Metalfrenzy
          malen är väldigt lik mina större glassugare jag har också kollat vad det kan vara för variant, för de hängde med karet när jag köpte det. Är det så att mönstret på kroppen lite mer distinkt på din också?
          njae med fjällen med 'taggar' är lite annorlunda... fick ett tips att det kan vara en pardalis/disjunctivus bladning en gång...

Kommentar

• Metalfrenzy
            • January 2009
            • 199

Ursprungligen postat av Markus1984
            njae med fjällen med 'taggar' är lite annorlunda... fick ett tips att det kan vara en pardalis/disjunctivus bladning en gång...
            såg att jag raderat lite text såhär i efterhand.. undrade om mönstret kunde gå lite i orange emellanåt? efter humörsvängningar och så

Kommentar

• Markus1984
              • November 2008
              • 2606

Ursprungligen postat av Metalfrenzy
              såg att jag raderat lite text såhär i efterhand.. undrade om mönstret kunde gå lite i orange emellanåt? efter humörsvängningar och så
              Nej då har du en gibbiceps blandning, eller eventuellt en mal som verkligne liknar P.gibbiceps.

Kommer ej ihåg namn

Kommentar

• HenkeP
                • January 2009
                • 886

P.S Angående dina Aponogeton Alvaceus och Nymphaea Lotus så har min lokala affär dom inne. Fortfarande intresserad av dessa plantor?

/M

Jodå, det är jag allt.. Hur mycket vill dom ha för dom?

Kommentar

• Markus1984
                  • November 2008
                  • 2606

Ursprungligen postat av HenkeP
                  Jodå, det är jag allt.. Hur mycket vill dom ha för dom?
                  mellan 45-55kr st. tror jag, samt att jag har 10% rabatt på hela köpet.

Tror dock att det bara var 1 Ulvaceus inne nu och 1 Nymphae lotus.
                  Men jag kan be han ta hem lite fler såna, tänkte fylla ett kar med Ulvaceus bl.a

Dock så är jah 'newbie' på att skicka saker och ting med post, så skulle gärna få nån hint där av någon som kan förklara lite.

/M

Kommentar

• Metalfrenzy
                    • January 2009
                    • 199

Nej då har du en gibbiceps blandning, eller eventuellt en mal som verkligne liknar P.gibbiceps.

Kommer ej ihåg namn
                    Jo den liknar mina gibbicar ibland, men där är ändå stora skillnader.

Kommentar

• Johan0201
                      • June 2007
                      • 708

Vad sägs om en liten bilduppdatering igen? var ju ett tag sedan nu=)
                      1* 540 liter med SA/CA ciklider
                      9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

www.tvspel.ifokus.se

Kommentar

• Markus1984
                        • November 2008
                        • 2606

Ursprungligen postat av Jojja_
                        Vad sägs om en liten bilduppdatering igen? var ju ett tag sedan nu=)
                        Du har 19 bilder på föregående sida

Men jag har tänkt ta lite nytt imorgon, då jag ska plantera lite nya växter, och fota min nya 25cm Gibbiceps hona som flyttade in idag =)

Måste försöka hinna iväg och köpa en säck grus också...innan jag kan plantera...

Patience is a virtue.

Kommentar

• HenkeP
                          • January 2009
                          • 886

mellan 45-55kr st. tror jag, samt att jag har 10% rabatt på hela köpet.

Tror dock att det bara var 1 Ulvaceus inne nu och 1 Nymphae lotus.
                          Men jag kan be han ta hem lite fler såna, tänkte fylla ett kar med Ulvaceus bl.a

Dock så är jah 'newbie' på att skicka saker och ting med post, så skulle gärna få nån hint där av någon som kan förklara lite.

/M
                          Då kan jag gärna vänta lite, budgeten är lite tight just nu..
                          Men jag hojtar till när det passar, om jag inte lyckas hitta det här hemma nånstans.

Ang. postningen av växter, fråga Anette, hon är en hejjare på det har jag för mig.

Kommentar

• Zoooophie
                            • April 2009
                            • 163

Har vart inne i denna tråd och kikat många gånger, och jag tycker att du har ett riktigt schysst kar!
                            Det är väldigt kul att se hur någon "med-nästan-samma-bottenyta" löser inredningen.
                            (\__/)
                            (O.o )
                            (> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Kommentar

• Markus1984
                              • November 2008
                              • 2606

Ursprungligen postat av Zoooophie
                              Har vart inne i denna tråd och kikat många gånger, och jag tycker att du har ett riktigt schysst kar!
                              Det är väldigt kul att se hur någon "med-nästan-samma-bottenyta" löser inredningen.
                              Det tackar jag för! Men snart ska jag "bygga" färdigt akvariet som det var tänkt från början, har ju fått ta det lite lugnt pga att jag fick yngel samt att 3 av mina rötter aldrig ville sjunka!

Kommer nog börja idag eller imorgon med att göra "klart" (färdig blir man aldrig )

Här kommer några nya bilder på min nya Gibbiceps hona jag fick med mig hem igår!

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01608.jpg
Visningar: 1
Storlek: 156,7 KB
ID: 2106812Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01609.jpg
Storlek: 177,4 KB
ID: 2106813

Namn: DSC01610.jpg
Storlek: 168,0 KB
ID: 2106814Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01611.jpg
Storlek: 178,3 KB
ID: 2106815

Namn: DSC01612.jpg
Storlek: 212,3 KB
ID: 2106816Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01613.jpg
Storlek: 146,0 KB
ID: 2106817

mvh
                              M

Kommentar

• Markus1984
                                • November 2008
                                • 2606

Nu har jag skymtat kull 2 från Palettcikliderna mycket större kull denna gång, svårt att säga antal så tidigt...får hoppas det går lika bra med denna kull

För övrigt så är det några växter i karet som tar skada av nåt av rören, antagligen "garageröret".

Eller så får jag börja dosera mer pmdd...

Kommentar

Arbetssätt...