135 L - frodigt budgetkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Violator
    • January 2009
    • 65

    #16
    Här är en urusel bild tagen med mobilkamera, jag vill tro att det är någon form av näbbciklid? Det är alltså en "ungfisk" det är frågan om, jag kanske glömde att nämna detta...

    Näbbis? ->

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #17
      Ursprungligen postat av Violator
      Här är en urusel bild tagen med mobilkamera, jag vill tro att det är någon form av näbbciklid? Det är alltså en "ungfisk" det är frågan om, jag kanske glömde att nämna detta...

      Näbbis? ->

      Ja helt klart en liten Malawi.

      Kanske en liten Labeotropheus trewavasae ?

      Kommentar

      • Violator
        • January 2009
        • 65

        #18
        En kort rapport från mitt akvarium, där det inte händer speciellt mycket. Jag har haft lite algtillväxt men håller det i schack genom att begränsa ljuset i perioder. Jag har också börjat att rensa ut det min värdelösa akvariebutik på Torp i Uddevalla lurade på mig som akvarieväxter, vilket i själva verket var sumpväxter. De börjar stryka med nu efter några månader. En Dalmatinermolly gick och dog för mig i veckan också, vet inte vad det var, inga gifter i vattnet och inga tydliga symptom. Kvarvarande besättning verkar dock pigg.

        Jag köpte för några veckor sedan en lök, någon form av röd Lotus, den rotade sig direkt och fick en uppsättning små blad. Det stannade dock av och nu har den inte växt något alls under de senaste veckorna. Är den väldigt energikrävande? Jag har inte börjat gödsla något i karet ännu, borde nog det, men det kanske är så att de egentligen är långsamväxande och håller på att rota sig?

        Här är en bild på hur det ser ut nu:

        Akvariet efter några månader ->

        Kommentar

        Arbetssätt...