men i jord kunde den inte vara sa hon för då skulle man få vattna den hela tiden naturligt är den en sumpväxt och då kan man göra om den på två sätt antingen med luft och jord eller med vatten sa hon jag vet inte vad jag ska tro den skulle hålla från tre veckor till två månader sa hon när jag frågade hur hålllbarheten var
Nystart av ett 93 liters akvarium
Kollaps
X
-
men i jord kunde den inte vara sa hon för då skulle man få vattna den hela tiden naturligt är den en sumpväxt och då kan man göra om den på två sätt antingen med luft och jord eller med vatten sa hon jag vet inte vad jag ska tro den skulle hålla från tre veckor till två månader sa hon när jag frågade hur hålllbarheten var
placera den i en kruka med jord och håll den fuktiga hela tiden så kommer den trivas väldigt bra. den har tjocka rötter så den tål också att torka lite. och vad hon än säger så kan den vara i jord.
men du får själv bestämma om du vill ha landväxter i ditt kar som sedan kommer att ruttna. men när den väl börjat ruttna så får du problem med vattnet och det skulle inte jag vilja ha. så bättre ta det säkra före det osäkra.Kommentar
-
ja just det den ''håller'' 3veckor till 2månader. det är så lång tid det tar för den att ruttna och dö. växter du kan ha i ditt kar kommer leva vidare i år.
placera den i en kruka med jord och håll den fuktiga hela tiden så kommer den trivas väldigt bra. den har tjocka rötter så den tål också att torka lite. och vad hon än säger så kan den vara i jord.
men du får själv bestämma om du vill ha landväxter i ditt kar som sedan kommer att ruttna. men när den väl börjat ruttna så får du problem med vattnet och det skulle inte jag vilja ha. så bättre ta det säkra före det osäkra.93 l 3 guppy hanar
3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
4 yngel eller mer och 1 dvärgklogroda
Kommentar
-
jag plockade själv ut min lila-gröna dracaena. när jag köpte den i akvarieaffären sa tjejen att den var speciellt framodlad för att leva under vatten. men efter mindre än en vecka så hade bladen redan börjat brytas ned så jag plockade upp den illa kvickt och satte den i en kruka i fönstret istället :P
idag plockade jag ut en hel hög syngonium som jag oxå köpt i akvarieaffären. visste inte att dessa inte hörde hemma förrän även de började ruttna lite. då kollade jag upp dom. nu sitter dom planterade i samma kruka som dracaenan :P
men det är jäkla synd att man ska behöva bli lurad så där. eller ja lurad och lurad. tror inte försäljaren visst själv. däremot upptäckte jag vattenväxterna på IKEA. vet inte latinska namn på dom men dom verkar i alla fall frodas och må braKommentar
-
jag plockade själv ut min lila-gröna dracaena. när jag köpte den i akvarieaffären sa tjejen att den var speciellt framodlad för att leva under vatten. men efter mindre än en vecka så hade bladen redan börjat brytas ned så jag plockade upp den illa kvickt och satte den i en kruka i fönstret istället :P
idag plockade jag ut en hel hög syngonium som jag oxå köpt i akvarieaffären. visste inte att dessa inte hörde hemma förrän även de började ruttna lite. då kollade jag upp dom. nu sitter dom planterade i samma kruka som dracaenan :P
men det är jäkla synd att man ska behöva bli lurad så där. eller ja lurad och lurad. tror inte försäljaren visst själv. däremot upptäckte jag vattenväxterna på IKEA. vet inte latinska namn på dom men dom verkar i alla fall frodas och må bra
jobbigt att jag har köpt två.... jaså ikea har vattenväxter...93 l 3 guppy hanar
Kommentar
-
nu har jag lagt upp bilder på fiskarna
Dayviews är en plats för dina bilder och dina vänner. Här kan du enkelt spara foton från händelser i ditt liv som du vill minnas, både de stora sakerna och de små guldkornen i vardagen. Du kan låta dina vänner få ta del av hur du har det och vad du gör och kan enkelt följa dem i deras liv.
någon som har något bra tips på en snygg växt till mitt akvarium93 l 3 guppy hanar
Kommentar
-
som jag sa innan jag är nästan 100%säker att jag kan mer än hon om den växten. och den kommer inte hålla under vatten. och vill du inte förstöra för dina fiskar och rädda växten så är det bättre att du tar upp den och planterar i en kruka och placerar den i fönstret. placera den i öst eller väst fönster, snart kommer den säkert också börja blomma och få nya blad.Kommentar
-
som jag sa innan jag är nästan 100%säker att jag kan mer än hon om den växten. och den kommer inte hålla under vatten. och vill du inte förstöra för dina fiskar och rädda växten så är det bättre att du tar upp den och planterar i en kruka och placerar den i fönstret. placera den i öst eller väst fönster, snart kommer den säkert också börja blomma och få nya blad.93 l 3 guppy hanar
Kommentar
-
nu har jag lagt upp bilder på fiskarna
Dayviews är en plats för dina bilder och dina vänner. Här kan du enkelt spara foton från händelser i ditt liv som du vill minnas, både de stora sakerna och de små guldkornen i vardagen. Du kan låta dina vänner få ta del av hur du har det och vad du gör och kan enkelt följa dem i deras liv.
någon som har något bra tips på en snygg växt till mitt akvariumKommentar
-
http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#0 det blev vitt för mig också testade ju aldrig denna funkar kanske bättre93 l 3 guppy hanar
Kommentar
-
93 l 3 guppy hanar
Kommentar
-
den gick för mig men ser att det är samma adress.... hoppas den går.....
nu har jag tagit ell nitrit test och jag hade ingen nitrit......
har matat varannan dag.... men hur mycket mat ska man ge flingmat till 3 guppys??93 l 3 guppy hanar
Kommentar
Kommentar